Kräkig graviditet=flicka vs inget illamående=pojke
Fick höra av min läkare att kvinnor som inte mår speciellt dåligt under graviditeten föder killar och kvinnor som kräks mycket föder flickor… är nyfiken om det finns någon sanning i det ?
Fick höra av min läkare att kvinnor som inte mår speciellt dåligt under graviditeten föder killar och kvinnor som kräks mycket föder flickor… är nyfiken om det finns någon sanning i det ?
Jag har mått illa under hela graviditeten och gör fortfarande. Spydde konstant fram till vecka 20 någonting. Är nu i vecka 35... Och i min mage ligger en liten pojk!! :P =)
Så ne... Alla konstiga skrönor man hör stämmer inte!!
Tror inte att det stämmer.
Mådde hur bra som helst med första barnet - en pojke!
Med andra barnet kräktes jag nästan varje dag och mådde illa fram till v. 16 - en pojke!
Nu mår jag rejält illa och har kräkts några enstaka gånger - Vet inte vad det är för sort ännu då den ligger och jäser i magen ;P
Det var tvärt om för mig. Första var en flicka och jag mådde toppen. Nu är jag gravid igen och den här gången med en liten pojke och jag har mått pyton!!!
Har mått sämst med mina 2 flickor och mådde bättre med min son.
Mådde mycket sämre med sonen än med dottern och MYCKET ondare i brösten.
Har nu fått veta att jag väntar en POJKE även denna gång. Har haft hyperemesis från v. 7 till v. 16 ungefär, jag kräks fortfarande men det är under kontroll nu.
Flicka mådde hur bra som helst. 2009
Pojke spydde i flera månader. 2012
Stämmer inte hos mig iaf :0)
Väntar pojke och och mådde jätteilla i 2 månader.
Har mått illa alla tre gångerna. Värst är denna gång då jag hamnat in på sjukan med dropp flera gånger. Drabbats av hyperemesis. Är tjej nr 3 jag väntar. Så på mig stämmer det.
Har en tjej i magen och inget illamående här inte. :)
Båg!
Lika grav o en av varje
Buffel och båg. Visserligen väntar jag en gosse och jag har inte mått illa medan vänner har mått pyton i väntan på sina grabbar.