• Anonym (Hmmmm)

Varför försvinner min mans pungkulor?

Min makes kulor förvinner upp och gömmer sig i ledarna ner (där de trillar ner från när barnen är små).
    Detta sker i samband med sex med mej. Bara mej! Aldrig när han runkar och det har aldrig hänt med någon annan kvinna. han hade ett 9 årigt förhållade innan mej och har haft samlag med många kvinnor. Detta började för knappt 4 år sedan när vi träffades, men han vågade inte berätta detta i början.

Varför sker det i samband med utlösning.
    Varför sker det nu (han är 37 år)? så gammal är han ju inte.....
    varför bara med mej?

detta är inget vi oroar oss för, men vi är båda nyfikna.

• Svar på tråden Varför försvinner min mans pungkulor?
  • sexologen

Hej!

Att pungkulorna försvinner upp i gångarna är inget problem i sig utan så är det för en del män. Varför detta sker med dig och inte tidigare partners vet jag inte. Att detta sker vid upphetsning och utlösning är normalt då det hos vissa män  finns en liten "gång" som testiklarna kan åka upp i. Gången är från början till för att testiklarna ska kunna vandra från buken ner i pungen. Oftast försvinnen denna "gång" efter att testiklarna har vandrat klart, men hos vissa män finns de alltså kvar. Detta är alltså något din partner haft alltid, men kanske inte märkt det förrän nu. Om testiklarna hamnar på plats igen efter utlösning är det inga problem och som ni skriver inget att oroa sig över;)

Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Varför försvinner min mans pungkulor?