• Anonym (fia)

Han vill ha sex varje dag, ibland mer trots långvarig relation.

Har vart tillsammans med sambon i 10 år nu och han vill fortfarande ha sex varje dag, ibland två gånger till och med. Min sexlust är inte lika stor som den var förr men jag vill ha sex ungefär 3-4 gånger i veckan. Jag tycker det känns lagom, men jag kan inte ens gosa med han utan att det ska leda till sex.

Det är väll trevligt att han fortfarande vill ha sex ofta, men jag har verkligen inte samma lust. Vad gör man? Är 3-4 gånger i veckan så lite om man vart tillsammans länge? 

• Svar på tråden Han vill ha sex varje dag, ibland mer trots långvarig relation.
  • Anonym (l)

ja 3-4 gånger i veckan är lite...han får väl skaffa en älskare

• Anonym (fia)
    Anonym (l) skrev 2011-06-09 18:56:25 följande:
    Det är knappast aktuellt. 
  • Anonym (nja)

3-4 gånger i veckan är nog mer än genomsnittet om man varit tillsammans i över 10 år, är min gissning. Men frågan är ju inte vad som är "normalt" utan vad som kan passa för er. Pratar ni om problemet? Vad tycker han om saken, tycker han att du ska "ställa upp" trots att du inte har lust?

• Anonym (Axel)
    Anonym (l) skrev 2011-06-09 18:56:25 följande:
    Vet inte om detta är ironiskt eller ej...men fick jag ligga med min fru så ofta som 3-4 gånger i veckan skulle jag vara överlycklig. För min del får jag vara nöjd om det någon gång - kanske under semestern - blir fyra gånger på en månad!
  • Anonym (l)
    Anonym (Axel) skrev 2011-06-09 19:10:33 följande:
    Vet inte om detta är ironiskt eller ej...men fick jag ligga med min fru så ofta som 3-4 gånger i veckan skulle jag vara överlycklig. För min del får jag vara nöjd om det någon gång - kanske under semestern - blir fyra gånger på en månad!
    nej det var inte ironiskt och ja jag tycker synd om dig
  • Anonym (Att vilja)

Att vilja ha sex så ofta är det inget fel med. Däremot så bör han förstå ifall du inte vill ha sex så ofta. Många tjejer idag vill ha sex väldigt sällan och det tycker jag är lite respektlöst mot deras killar. Sex är viktigt i ett bra förhållande.

• mammaNena

vi har varit tillsammans i 13 år och min man är som din. han hade varit lyrisk om han fått som han velat!
    Nu är väll jag inte så kul, faktiskt ännu "tråkigare" än vad du är... jag hade väll nära på klarat mig utan, kanske någon gång i månaden om jag måste... tråkigt för oss bägge, men jag har verkligen ingen lust, finns så mycket annat...

• Anonym
    Anonym (Att vilja) skrev 2011-06-09 20:41:55 följande:
    Att vilja ha sex så ofta är det inget fel med. Däremot så bör han förstå ifall du inte vill ha sex så ofta. Många tjejer idag vill ha sex väldigt sällan och det tycker jag är lite respektlöst mot deras killar. Sex är viktigt i ett bra förhållande.
    Jag tycker det är respektlöst av killarna som inte kan respektera att många kvinnor inte tycler sex är lika skönt som de allra flesta killar och mest bara ställer upp för att sex anses vara viktigt i ett förhållande. Tänk dig in i din tjejs situation. Hur ofta skulle du ha sex om du inte tyckte det var skönt och att du tyckte det var tråkigt???
  • Erica80
    Anonym (Att vilja) skrev 2011-06-09 20:41:55 följande:
    Visst finns det tjejer som inte vill lika ofta som killen men det finns även gott om tjejer som vill oftare än killen.

Varför är det respektlöst att inte vilja jämt? Är väl lika respektlöst isåfall att inte respekter att man inte har lust.
  • Anonym (fia)

Tack för alla inlägg. Intressant att se  vad andra tänker. 

• Anonym (fuckalot)

3-4 gånger i veckan är lite i mina mått mätt. Jag är kille, o har sex med min tjej ca 1 gång om dan, men ibland orkar vi inte eller det händer andra saker. Nu har vi bara varit ihop 3 år, men jag tror inte jag kommer vilja ha det mer sällan än så även i framtiden. Skulle dock vara jobbigt om hon inte ville lika ofta, isåfall skulle jag runka rätt mycket istället och ta tillvara på de tillfällen som gavs och försöka få henne att hitta tillbaka till lusten igen på ett eller annat sätt. Ni kanske kan prova lite nya saker? Sexlekar, sex utomhus osv. Men det kanske ni redan testat såklart om ni varit ihop så länge?

• Anonym (fia)
    Anonym (fuckalot) skrev 2011-06-10 00:04:18 följande:
    3-4 gånger i veckan är lite i mina mått mätt. Jag är kille, o har sex med min tjej ca 1 gång om dan, men ibland orkar vi inte eller det händer andra saker. Nu har vi bara varit ihop 3 år, men jag tror inte jag kommer vilja ha det mer sällan än så även i framtiden. Skulle dock vara jobbigt om hon inte ville lika ofta, isåfall skulle jag runka rätt mycket istället och ta tillvara på de tillfällen som gavs och försöka få henne att hitta tillbaka till lusten igen på ett eller annat sätt. Ni kanske kan prova lite nya saker? Sexlekar, sex utomhus osv. Men det kanske ni redan testat såklart om ni varit ihop så länge?
    De första fem åren eller så hade vi nog sex varje dag vilket jag också ville, men det är trots allt 5 år sedan och saker och ting ändras. Vi har provat lite olika saker inom sex också och exprimenterat. 
    Men jag äter medicin som sätter ner sexlusten också och det är inte nått jag tänker sluta med.  
Svar på tråden Han vill ha sex varje dag, ibland mer trots långvarig relation.