Min sambo missar skolavslutningen i år igen!!
Överreagerar jag nu? Min sambo var på resa med kompisar förra året och missade sonens första skolavslutning, nu när han slutar ettan har jag informerat tidigt om att det är skolavslutning i morgon...och faktiskt antagit att han följer med eftersom han inte var med förra året....idag kvällen innan säjer han att han har ett möte inbokat...visserligen med en ev ny arbetsgivare..men jag tror nog att skolavsl ses som en godtagbar ursäkt att flytta mötet ??? För mig är detta viktigt...och givetvis känns det roligare om vi kan gå båda....men det som retar mig mest var att han inte ens förstår att jag blir besviken på honom....(det har jag talat om) han menar att skolavslutning inte är så bi deal...men det är ju för sonens skull i 1:a hand sen skiter väl jag i om Sambon tycker det är tråkigt....Vet inte om han bara är så dum så han inte fattar att de flesta föräldrar prioriterar och är med...han vill ju få det till att jag gör en för stor sak av det....men jag TYCKER det är en stor sak....han hade ju alla möjligheter idag när mötet bokades att säja att han var upptagen 1 timma på morgnen....är jag gnällig????
Förstår ju givetvis att inte alla har möjlighet att vara med men med det jobb han har så kan han det!