• mace7708

Min sambo missar skolavslutningen i år igen!!

Överreagerar jag nu? Min sambo var på resa med kompisar förra året och missade sonens första skolavslutning, nu när han slutar ettan har jag informerat tidigt om att det är skolavslutning i morgon...och faktiskt antagit att han följer med eftersom han inte var med förra året....idag kvällen innan säjer han att han har ett möte inbokat...visserligen med en ev ny arbetsgivare..men jag tror nog att skolavsl ses som en godtagbar ursäkt att flytta mötet ??? För mig är detta viktigt...och givetvis känns det roligare om vi kan gå båda....men det som retar mig mest var att han inte ens förstår att jag blir besviken  på honom....(det har jag talat om) han menar att skolavslutning inte är så bi deal...men det är ju för sonens skull i 1:a hand sen skiter väl jag i om Sambon tycker det är tråkigt....Vet inte om han bara är så dum så han inte fattar att de flesta föräldrar prioriterar och är med...han vill ju få det till att jag gör en för stor sak av det....men jag TYCKER det är en stor sak....han hade ju alla möjligheter idag när mötet bokades att säja att han var upptagen 1 timma på morgnen....är jag gnällig????
    Förstår ju givetvis att inte alla har möjlighet att vara med men med det jobb han har så kan han det!

• Svar på tråden Min sambo missar skolavslutningen i år igen!!
  • Eisa

Han låter lite nonchalant.

Inte för att jag själv brydde mig som barn om mina föräldrar vara där (snarare skönt om de inte var det) men jag tror det är ett sundhetstecken som förälder att VILJA vara med på sånt där.

• mace7708

Exakt! Det borde ligga i hans intresse...men vi har nog lite olika bild av det här med oss hemifrån....samtidigt om jag hade tänkt likadant...skulle ingen ha kommit....

• zygoma girl

Är det en stor sak för dig eller för sonen? För det gör ganska stor skillnad.

Maken har inte varit med på många av barnens skolavslutningar (och äldsta dottern tar studenten i år) - det är inte rimligt att ta semester för en skolavslutning. Eftersom jag har varit egenföretagare har jag kunnat styra min arbetstid själv, annars hade vi försökt turas om.

Det är jättemysigt med skolavslutningar, det tycker jag också. Men det tycker inte din sambo och som sagt, frågan är vad er son tycker.

• Mistral

Min pappa var inte med på mina skolavslutningar vad jag kan minnas... jag tycker nog att du är lite gnällig i alla fall om det handlar om ett nytt jobb, det är ju viktigt att tjäna pengar till brödfödan också.

• Kodia

Om du ändå skall gå tycker jag inte det är någon fara, faktiskt.
    Som lärare kan jag berätta att de flesta barnen bara har med sig en förälder.

• MorMargit

Det är nog ganska vanligt att barn bara har med sig en förälder, även om vissa barn tar med hela släkten
    Jag är lärare själv och brukar därför missa barnens skolavslutning eftersom jag har det på jobbet samtidigt. Min man har gått i alla år och barnen har överlevt.
    I år har jag faktiskt möjlighet att gå och då passar mannen på att jobba den dagen och slippa ta semester. Så barnen får ändå bara en vuxen och det är helt OK. Hinner bli många skolavslutningar, tror inte barnen bryr sig så värst, bara någon är där.

Svar på tråden Min sambo missar skolavslutningen i år igen!!