• Nr 14

Hjälp med tårtfyllning!! (Desperat!)

Hejsan!

Ska ha barnkalas imorgon och är helt tappad vad gäller matlagning och bakning...
    Har köpt färdiga tårtbottnar och grädde men vad ska jag ha för fyllning??? Alla era tips mottages tacksamt!!! Vad för olika smaker kan man blanda och hur gör man en god vaniljkräm tex?  Kom med förslag å rädda min kväll!!! Kan tillägga att det ska bli två tårtor, den ena en vanlig sockerkaksbotten och den andra är med chokladsmak (tack ICA för "bakningen"!!!)

• Svar på tråden Hjälp med tårtfyllning!! (Desperat!)
  • iser

Dumlefluff. Jag har aldrig ätit det men det hörs ju hur gott det måste vara. Ska nog testa i morgon.

• Nr 14

Tack tack snälla ni -  måste till affären direkt imorgon när de öppnar - hoppas innerligt att det finns färska jordgubbar att dekorera med också!!! Tror tårtorna kommer göra succé! Tack än en gång för alla tips! <3

• Kluttis

Va blev de för tårta nu??  :)

• Nr 14

Hej hej! Det blev ett lager med marsankräm och ett lager med grädde och jordgubbar i vanlig sockerkaksbotten. Dekorerade med grädde och jordgubbar. Imorgon blir det chokladbotten med chokladmousse i ett lager och mosad banan i ett lager och sen grädde som dekor med chokladflarn!!! Tack tack för alla tips!

• Gummsan

Hej alla. 
    På söndag ska jag ha kalas. Ska jag då göra tårtorna imorgon för bästa smak?
    Kan jag göra dumle saken, vaniljkrämen och hallonmousen idag? Eller gör jag allt imon? 

• lilla hej

Moussen måste du påbörja dagen innan du gör tårtorna. 
    Godast är om du gör tårtorna dagen innan kalaset och dekorerar samma dag.bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb 

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • Mallas

Sparar också som favorit. Håller som bäst på att planera tårtfyllning inför namngivningscermonin. Fick lite beslutsångest över alla fyllningar som lät så goda :)

• MLT

Kan tipsa om en superlätt sommartårta att göra som blir riktigt fin. Jag gör egna tårtbottnar enligt receptet 'lika delar' http://bliminjast.blogg.se/2011/march/tartbotten-lika-delar.html.

Dagen innan tårtan ska ätas klär jag tårtformen med smörpapper för att få en högre kant (använder form med avtagbar kant). Fyller den och låter stå över natten. Dagen efter spacklar jag med grädde och sätter dit chokladpinnar som staket och knyter ett sidenband runt. Ovanpå har jag jordgubbar som är skivade i klyftor. Ev. lite riven choklad på.

På sonens 1-årskalas fyllde jag tårtan med ett lager passionsfruktsmousse (fuskade och köpte pulver som man blandar med mjölk) och ett lager hallongrädde. Det blir inte så sött, vilket jag tycker är gott, uppskattades mycket av alla :)

Svar på tråden Hjälp med tårtfyllning!! (Desperat!)