• Anki87

Inget foster på Ultraljud med har inte haft någon blödning?

Någon som varit med om liknande.. Jag skulle vara i v. 9+6 i torsdes men när läkaren gör ett vaginalt ultraljud så hittar hon inget foster eller hjärta.. Har fått en ny tid nästa onsdag för att göra om ultraljudet igen ifall dem nu har missat något men chansen är liten.. Mina bröst är fortfarande ömma med kanske inte lika mycket. Men jag har inga blödningar och jag "känner" mig fortfarande gravid.. Har jag inte haft blödningar tills nästa onsdag och där fortfarande inte är något så skickas jag vidare och få göra en abort?!

• Svar på tråden Inget foster på Ultraljud med har inte haft någon blödning?
  • MansonDust

Kollade dom så att det inte sitter som ett utomkvedsskap?

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • Anki87
    MansonDust skrev 2011-06-11 10:21:54 följande:
    Kollade dom så att det inte sitter som ett utomkvedsskap?
    Nej det tror jag faktiskt inte.. men mitt huvud skriker bara nej till abort för jag är övertygad om att där är något!
  • anso83

Jag var med om det förra året
    började inte heller blöda förns senare
    vad jag fattade så är det typ ett MA
    fostret har tillbakabildats och försvunnit
    men kroppen uppfattar att du fortfarande är gravid

är ett tufft besked man hamnar i chock
    o fattar ingenting...skitjobbigt...psykiskt var det för mig

inget jag skriver kommer få dig att må bättre just nu
    det kommer att ta en tid...men de är ju fullt normalt

kramar till dig...

• Anki87
    anso83 skrev 2011-06-11 10:40:29 följande:
    Jag var med om det förra året
    började inte heller blöda förns senare
    vad jag fattade så är det typ ett MA
    fostret har tillbakabildats och försvunnit
    men kroppen uppfattar att du fortfarande är gravid

är ett tufft besked man hamnar i chock
    o fattar ingenting...skitjobbigt...psykiskt var det för mig

inget jag skriver kommer få dig att må bättre just nu
    det kommer att ta en tid...men de är ju fullt normalt

kramar till dig...
    Läkaren sa också att det nog var ett pågående missfall men är tvungen att dubbel kolla.. men det är svårt och ta till sig och man hoppas in i det sista och jag torterar mig själv med att tro vi ser något nästa gång..
    Detta var vårt lilla mirakel barn som vi själva skapat efter diverse insemineringar och flera års väntan så det tar hårt på en..
  • anso83

beklagar verkligen...

det enda de såg på mig var gulesäcken
    som enda tecken på att en graviditet existerat

det som är jobbigt är att man känner sig så lurad
    då symtomen finns kvar

• Anki87
    anso83 skrev 2011-06-11 10:49:05 följande:
    beklagar verkligen...

det enda de såg på mig var gulesäcken
    som enda tecken på att en graviditet existerat

det som är jobbigt är att man känner sig så lurad
    då symtomen finns kvar
    Tack..

man kan ju alltid hoppas på att kroppen har "fattat vinken" och att det går fort igen efteråt som många upplever :)
  • Asko

Det låter som att det är en ofostrig graviditet du har. Jag hade det för några år sedan, upptäcktes i vecka 14. Det innebär att befruktning har ägt rum och embryot börjat utvecklas men något har gått fel och embryot har absorberats igen. Men hormonerna fortsätter att tala om för kroppen att den är gravid, därav alla graviditetssymtom Rynkar på näsan

Självklart håller jag tummarna för att allting ser bra ut på nästa VUL!
    Annars kan jag bara beklaga sorgen Gråter Missfall är ett helvete.

• Anki87
    Asko skrev 2011-06-11 11:31:43 följande:
    Det låter som att det är en ofostrig graviditet du har. Jag hade det för några år sedan, upptäcktes i vecka 14. Det innebär att befruktning har ägt rum och embryot börjat utvecklas men något har gått fel och embryot har absorberats igen. Men hormonerna fortsätter att tala om för kroppen att den är gravid, därav alla graviditetssymtom Rynkar på näsan

Självklart håller jag tummarna för att allting ser bra ut på nästa VUL!
    Annars kan jag bara beklaga sorgen Gråter Missfall är ett helvete.
    Ja tyvärr så är det nog så sanningen låter denna gången.. men det tar så fruktansvärt på en.. vi fick uppleva ett mirakel genom att bli gravida så jag tror inte vi får fler mirakel inom det närmsta..
  • AnkiC

Jag hade ett sånt med i min första graviditet. Jag började blöda lite i v. 13. Då såg man inget i vul. Sen kom allt ut med buller och bång. Jobbigt och det gjorde ont. Hade alla gravsymtom dessa veckor. Jag beklagar verkligen. Det är en stor sorg men jag tröstade mig med att det är en bra funktion som kroppen har att ta bort det som är fel.

• skånetös78

Mitt andra missfall upptäckes genom VUL i v 7+?. Jag åkte in eftersom jag haft ett missfall innan som också börjat med klena graviditetssymptom och jag var orolig över att ett nyss missfall var på gång och så var det ju tyvärr. Graviditeten hade avstannat runt v 5 men min kropp förstod ingenting och gjorde inga försök till att stöta ut det hela. Jag fick tabletter för att få ut allt.

Sen har jag även en solskenshistoria bakom mig som jag vill berätta!

När jag blev gravid igen var jag jätterädd för att nytt missfall eftersom det började likadant sim mina andra,dvs väldigt lite symptom,var lite öm i brösten men inget mer.

Jag fick göra ett vul i v 7+? även denna gång men de kunde inte se något foster. Läkaren sa att det säkerligen rörde sig om en ofostrig graviditet och hon gjorde i ordning tabletter till mig som jag skulle få dagen efter då vi skulle in på ett sista VUL. De måste alltid vara två läkare som bekräftar ett missfall (iallafall i Lund) och vid första besöket var denna läkare helt ensam på mottagningen.

Dagen efter blev det snöoväder och vi vågade inte ge oss ut på vägarna. Vi fick en ny tid en vecka senare. Julen blev hemsk, vi hade ju planerat att berätta för släkten på julafton..Dagarna gick och det blev dags för att åka till sjukhuset igen. Det första som händer när läkaren undersöker mig är att han säger"Det är en levande graviditet det här!". Allt blir en chock för mig och jag bara gråter och får en UL bild på bönan i min hand.

Bönan ligger idag i min mage och gror och jag är i v 31 nu!

Ville bara dela med mig av att det som kan se helt hopplöst ut kan vändas till enorm lycka!

Hade inte snöstormen kommit hade vi ju åkt in dagen efter och med största sannolikhet hade de inte sett bönan då heller. En dags skillnad gör ju liksom inte så mycket!

Önskar er all lycka till!

*Linnea 7/11-08* *Lillasyster BF 11/8-11*
  • enlitenbitkaka

Såg de inga spår efter en graviditet eller bara inget foster? Min första graviditet var ofostrig och då fanns där en stor hinnsäck, en gulesäck och jag hade massor av symtom, började blöda v.10 och skrapades. Låter som det kan va något sånt som de upptäckt...

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Anki87

Jag har försåt att det är väldigt vanligt men jag fick en chock för jag ahde aldrig upplevt  eller hört talas om något liknande!

Tusen tack för din solskens historia jag är jätte glad för din skull :) Jag vågar tyvärr inte hoppas på för mycket till på onsdag då samtliga symtom utom trötthet och lite ömma bröst är det ända som är kvar..

Jo där var en hinnsäck så där var inga tvivel om att där varit en graviditet på gång.

• Leyla111

Vad så läkare om ditt graviditet. Jag fick sama. Kan du svara hur gick det när du har träffat läkare

• LejonSa
    skånetös78 skrev 2011-06-11 17:13:34 följande:

Mitt andra missfall upptäckes genom VUL i v 7+?. Jag åkte in eftersom jag haft ett missfall innan som också börjat med klena graviditetssymptom och jag var orolig över att ett nyss missfall var på gång och så var det ju tyvärr. Graviditeten hade avstannat runt v 5 men min kropp förstod ingenting och gjorde inga försök till att stöta ut det hela. Jag fick tabletter för att få ut allt.

Sen har jag även en solskenshistoria bakom mig som jag vill berätta!

När jag blev gravid igen var jag jätterädd för att nytt missfall eftersom det började likadant sim mina andra,dvs väldigt lite symptom,var lite öm i brösten men inget mer.

Jag fick göra ett vul i v 7+? även denna gång men de kunde inte se något foster. Läkaren sa att det säkerligen rörde sig om en ofostrig graviditet och hon gjorde i ordning tabletter till mig som jag skulle få dagen efter då vi skulle in på ett sista VUL. De måste alltid vara två läkare som bekräftar ett missfall (iallafall i Lund) och vid första besöket var denna läkare helt ensam på mottagningen.

Dagen efter blev det snöoväder och vi vågade inte ge oss ut på vägarna. Vi fick en ny tid en vecka senare. Julen blev hemsk, vi hade ju planerat att berätta för släkten på julafton..Dagarna gick och det blev dags för att åka till sjukhuset igen. Det första som händer när läkaren undersöker mig är att han säger"Det är en levande graviditet det här!". Allt blir en chock för mig och jag bara gråter och får en UL bild på bönan i min hand.

Bönan ligger idag i min mage och gror och jag är i v 31 nu!

Ville bara dela med mig av att det som kan se helt hopplöst ut kan vändas till enorm lycka!

Hade inte snöstormen kommit hade vi ju åkt in dagen efter och med största sannolikhet hade de inte sett bönan då heller. En dags skillnad gör ju liksom inte så mycket!

Önskar er all lycka till!

Det känns nästan som att jag hade kunnat skriva detta! Med undantag för en del detaljer.

Men så var det för oss också. Första graviditeten var ofostrig/MA. Graviditet nr 2 skedde 3 mån senare. Fick ett tidigt vul och där såg man inget hjärta. Men de ville dubbelkolla 1,5 vecka senare. Och då hade vi räknat fel på några dagar, de dagar som är då hjärtat börjar picka, och vips så fanns lilla hjärtat där och idag är vår skatt 1,5 år.

Ts, det gör otroligt ont. Man känner sig så lurad. Min MA graviditet var också den grav som "kändes" mest. Mest symptom. Svullen tidigt osv så det kändes verkligen som en käftsmäll. Men man kommer ur det. Och ni kommer att få ert mirakelbarn en vacker dag. Utan tvekan! <3
  • Smam

Hej. Vet att detta va en herrans massa år sen men hur gick de? Va på ett tredje vul i fredags, v 9+3 inget foster hittills men hinnsäck växer och ska få tid om tre hela veckor och min kropp är jätte gravid med sjukt mkt symptom och hade högt hcg värde på blodprov. Troligt försenat missfall kallade han de. Får paanik och hittar ingen liknande historia

Svar på tråden Inget foster på Ultraljud med har inte haft någon blödning?