13-månaders som ej går eller kryper
Min son är 13,5 månader. Han tar sig inte fram på något sätt, varken kryper eller går. Han kan inte heller sätta sig upp eller vända sig åt ett annat håll när han sitter. Han sitter helst eller blir buren. Dock är han stark i kroppen och orkar stå flera minuter om han har något i lämplig höjd att hålla sig i. Han hatar att ligga på mage och han är allmänt lite "hjälplös" för att vara en ettåring, eftersom han inte kan förflytta sig alls själv. Ramlar han på sida, tex, så ligger han och gråter tills jag hjälper honom.
Till saken hör att min son har epilepsi och äter stark medicin. Jag vet inte hur mycket detta påverkar? Pratade med en annan mamma som också hade en ettåring med epilepsi som inte tog sig fram alls.
Vad jag kan bedöma är min son i övrigt "normalt" utvecklad. Han pratar 7-8 ord och förstår ca 30-40 ord, kan äta med sked om jag "laddar" skeden med mat, kan trycka på knappar, dra i snören, vinka, osv...
Jag har försökt att inte oroa mig, men någonstans längst inne i mig gnager oron ändå. Vill gärna höra andras erfarenheter.