Hur lång tid från att ni tagit bort blöjan hemma till torra barn?
Vår dotter fyllde två nu i helgen och har precis börjat ha lite mer koll på pottan och kisset osv. Hon har kissat tre ggr i pottan på eget initiativ (aldrig när vi bett henne sitta på pottan utan bara när hon sagt själv att det kommer kiss) Sen har hon kissat precis efter hon rest sig ett antal ggr, eller kissat lite i pottan sen lite mer precis efter hon rest sig. Känns som hon börjar få lte småkoll på läget och jag tycker även mig kunna se tecken på när hon verkar kissig vilket jag aldrig gjort innan.
Eftersom det är sommar på antågande passar det ju även ganska bra med potträning då man kan vara mycket ute och inte har en massa kläder att ta av och på heller. Nu ska jag och dottern vara lediga hela juli i väntan på bebis i början på augusti och då har vi ju en månad att i lugn och ro börja ta bort blöjan efterhand. Samtidigt kommer ju den stora omställningen att få en bebis i familjen väldigt tätt inpå själva blöjavvänjningen så jag är rädd att det blir lite för mycket på en gång. Vet inte om en månad är tillräckligt länge och det är ju givetvis olika från fall till fall. Vill uppmuntra det som händer nu och hjälpa henne framåt, samtidigt vill jag inte att det måste avbrytas mitt i eller rubba allt när bebisen kommer.
Hur lång tid har det tagit för era barn från att ni börjat låta dem gå utan blöja hemma och hur långt hade de redan kommit när ni började ta bort blöjan? Hur känsliga har de varit för "återfall"?