Hur pallar man att släppa fasaden av "Åhh, det är så bra!" och kanske till och med sjukskriva sig...?
Är i v.33 och har de senaste 2 veckorna mått rätt kasst. I många veckor har jag fått något liknande andnöd/svimningskänslor när jag står stilla, men de senaste 2 veckorna har denna känsla kommit även när jag sitter stilla - vilket jag gör mycket i mitt jobb som vårdadministratör. Jag skriver mycket och sitter blick still.
Det är fruktansvärt påfrestande att med jämna melllanrum börja kippa efter andan och få inför-svimnings-yrsel och jag tappar koncentrationen på det jag jobbar med.
Men... när folk frågar hur jag mår svarar jag sådär glatt och tjoande "Det är bara fint!", ja ni vet... så där som puckade duktiga flickor gör typ....
Men det har snabbt blivit värre och jag känner mig helt slut, idag (måndag) var jag totalt utmattad när jag kom hem och jag vet inte hur mycket jag orkar om det bara ska bli värre och värre...!
Men HUR "spräcker" jag bubblan, både för min barnmorska och för mitt jobb....? Jag blir helt gråtfärdig bara jag tänker på det... jag pallar inte att visa att jag faktiskt inte orkar. Hur klen får man bli liksom...??
HUR tar jag steget och förklarar att jag mår dåligt?!?