• OHs mamma

Oscar och ?

Okej, jag är väldigt tidigt ute men jag grubblar ändå på vad Oscars framtida lillebror ska heta. Har ni några förslag?

Blir det en tjej ska hon få heta Tilde. Både Oscar och Tilde är rena, enkla, tidslösa namn som tilltalar oss. Vi vill gärna att lillebrors namn också ska vara rent,enkelt och tidslöst men vi lyckas inte hitta det....

Syskonet är planerat till januari/februari 2013 så vi har visserligen god tid på oss men jag älskar att planera!

Hjälp oss gärna med förslag!

• Svar på tråden Oscar och ?
  • Brünnhilde
    spöke skrev 2011-09-22 21:22:18 följande:
    Jag tycker Henry och Henrik funkar toppen med Oscar också.
    Så bra..!

Annars stavade jag Henric för att storebrorsan stavade Oscar. Tycker att det blir snett om den ena får det fiiiiinare C, och den andra det folkligare K.
  • spöke
    Brünnhilde skrev 2011-09-22 21:24:58 följande:
    Så bra..!

Annars stavade jag Henric för att storebrorsan stavade Oscar. Tycker att det blir snett om den ena får det fiiiiinare C, och den andra det folkligare K.
    Ah, det tänkte jag inte ens på. Fingrarna skrev Henrik av sig själva.
  • Samrick

Vi har en oskar och hans syskon heter salomon och leander (leo)

annars kanske gabriel, victor, emanuel? 

• OHs mamma

Tack för alla tips och idéer! Men det är ju SÅ svårt att hitta något som jag/vi gillar....Harry är fortfarande kvar på listan men helt plötsligt känns det inte 100%.

Flera förslag tack!

Vissa namn går bort av olika skäl, så som Henric, Eric, Hugo, Gustav, Emil.

Ös med fler förslag!

• Fridayyy

Jag har Oscar, Stina och Klara. (har ej läst tråden men det verkar vara pojknamn du är ute efter?)

• OHs mamma
    Fridayyy skrev 2011-10-15 13:38:12 följande:
    Jag har Oscar, Stina och Klara. (har ej läst tråden men det verkar vara pojknamn du är ute efter?)
    Jag är mest ute efter pojknamn, för flicknamn har vi två bra förslag men tar gärna emot fler förslag! Man kan ju ändra sig ;) Just nu är Tilde och Zoe flicknamnsförslagen. Men det är ju SÅ svårt med namn! Tyckte det var svårt första gången men det är ju ännu svårare andra gången!
  • OHs mamma
    sasso78 skrev 2011-10-15 13:39:23 följande:
    Olof eller Olle? Tycker det är jättegulliga namn
    Passar inte riktigt vår smak, men fina namn är det!
  • Brünnhilde
    OHs mamma skrev 2011-10-15 13:36:14 följande:
    Tack för alla tips och idéer! Men det är ju SÅ svårt att hitta något som jag/vi gillar....Harry är fortfarande kvar på listan men helt plötsligt känns det inte 100%.

Flera förslag tack!

Vissa namn går bort av olika skäl, så som Henric, Eric, Hugo, Gustav, Emil.

Ös med fler förslag!
    Sigvard? Sigurd? Ragnar? Vilhelm? Ingemund? Gunnar? Magnus? Valdemar? Alexander? Maximilian? Rickard? Martin?
  • OHs mamma

Tack för alla tips och idéer!

Jag tror dock att vi har bestämt namn nu lite halvt, nu har vi i alla fall två pojk- och flicknamn på listan.

Tilde
    Zoe

Victor
    Harry

• KLM

Fina namn!

Vill bara tillägga Jonas.. 

Vad tycker du om det?     

• OHs mamma
    KLM skrev 2011-10-26 14:20:33 följande:

Fina namn!

Vill bara tillägga Jonas..