• Malouna

1:8 för ds, Fvp gjort i v 17, rul visar ua på allt, nu väntar vi på svaret.

Jag gjorde aldrig kub eller nupp testet, men däremot så gjorde jag blodprovet (trippeltest eller kvadrupeltest tror jag det heter)
    Fick svar på det förra måndagen och det visade 1:8 på down syndrom.
    Fick en tid dagen efter till fvp som vi tackade ja till.
    3 dagar efter det gjordes RUL som visade utan anmärkning på allt...

Jag väntar nu provsvar på fvp och jag undrar om det finns nån mer som har gjort fvp och sen rul utan anmärkning och hur har det gått för er??

• Svar på tråden 1:8 för ds, Fvp gjort i v 17, rul visar ua på allt, nu väntar vi på svaret.
  • InaLo

Förstår att det måste ha kommit som en chok resultatet! Jag gjorde ochså ett trippeltes men fick 1:138 vilket och var en förhöjd risk och det blev jag orolig för. Blev erbjuden FVP och det gick bra. Läckte lite fostervatten i 2dagar men sen var det bra. RUL visade ua. Det går ju inte att mäta nackspalten så sent som i v18 så då kan man ju inte upptäcka det där. Vi gjorde FVP på en tisdag och resultatet kom på en fredag. så det gick fort. Bor du i Halland eftersom de värkar va en av de få lantsting som gör trippeltest.
    1:8 motsvarar då 12.5% risk för DS så det finns ju fortfarande 77.5% möjlighet att allting är bra.Men det är klart att det känns inte som så bra odds när det gäller en barn. Så jag håller stenhårt tumara för dig.
    Hur gammal är du?

• Malouna

Det var en bra historia... gillar solskenshistorier just nu...
    Jag är 36 år o bor i blekinge....
    Vi gjorde som sagt testet i måndags förra veckan och fick det sagt att det skulle ta en vecka...
    Så nu vill jag hem o kolla posten såklart...
    Ringde in igår men då hade inget svar kommit...börjar verkligen vilja veta nu...lite nervös men inte så orolig...
    Det blir vad det blir och det blir till det bästa...

Såklart vill jag ha ett friskt barn i första hand, men det är ingen katastrof om det visar sig att den har DS...
    77,5 procent är mycket tycker jag!!!!!.

Allt beror ju på vad man kan relatera till....
    Hoppas hoppas svaret har kommit idag...

• Malouna

Bebis frisk... Tjohoooo!"!!

• InaLo

Men vad underbart! Vilken lättnad!!
    GRATTIS!
    Förstår att det måste ha varit en påfrästande tid men nu får du lov att njuta av resten av graviditeten.

Svar på tråden 1:8 för ds, Fvp gjort i v 17, rul visar ua på allt, nu väntar vi på svaret.