• elwen

fråga till er som väljer att ha "nannys"

hur gör ni med barnuppfostran ? , säger ni till eran nanny hur ni vill ha det eller låter ni henne/honom bestämma mycket själva.

är era barn mer eller mindre mammiga/pappiga när ni är med dom?

från vilken ålder har dom haft nannys?

tycker det verkar vara hur bra som helst om det funkar för barnen , en glad mamma är ju en bra mamma ( läs utvilad och inte slutkörd).

har ni fått många påhopp för ni väljer att ha nannys? och har ni själva upplevt nån nackdel?

frågar bara av ren nyfikenhet , tycker det som sagt verkar vara en bra avlastning för föräldrarna

• Svar på tråden fråga till er som väljer att ha "nannys"
  • caliningrad

hej
    jag bor i Bangkok dar alla har nannys - inget annat val om man jobbar eftersom alla forskolor slutar runt 3 pa eftermiddagen.
    Jag sager till min nanny hur jag vill ha det i stora drag men later henne ta initiativ ocksa.
    Min dotter (nastan 4) ar fortfarande lika mammig som forr, men det ar bra att hon ar oppen till andra vuxna ocksa.
    Bara positivt med nannys! 

• southernbelle

Jag hade nanny under en kort period när jag pluggade. Min son var 11/2 år och jag ville inte att han skulle gå på dagis. När jag intervjuade nannys så frågade jag om deras syn på uppfostran och hur dom ansåg att man skulle reagera under vissa omständigheter. Jag tycker man fick en ganska klar bild ganska fort om vem som hade samma åsikter som en själv.
    Vi hittade en svensk tjej (vi bor inte i Sverige) som vi gillade starkt. Hon kanske inte hade massor av erfarenheter men hon tyckte det var kul att vara med våran son och gillade att aktivera både sig själv och sonen. Eftersom det inte var frågan om heltid så tyckte jag att det var viktigt att båda hade roligt så jag lät henne göra mer eller mindre vad hon ville med min son (gå till stranden, gå på stan, picknic med hennes kompisar som hade barn, zoo osv osv). Min son älskade henne och var alltid glad när hon kom.

• Girlinthecity

De flesta har väl nannys när de arbetar, inte för "avlastning"?

• YokohamaNr2

Ta reda på vad en nanny gör, barnflicka heter det i Sverige och var vanligt på 70 talet ! Nej det är nog inte många som har 'nanny' för avlastningsskull, det har ni ju dagis för

Svar på tråden fråga till er som väljer att ha "nannys"