• Anonym (Frustrerande)

Sambo vill inte ha sex

Alltså nu är det så här att jag och min sambo har varit ihop i fem år. Från början var allt okej, men med tiden kom hon att bli mer och mer dominerande i förhållandet så att jag kände att för att undvika konflikt över skitsaker så fick jag hålla mina tankar för mig själv ibland. När jag däremot har ilsknat till själv, så har hon senare kommit till mig helt desperat och bett om ursäkt och så vidare, och själv sagt att hon vet att hon har fel ibland och att hon verkligen inte vill bemöta mig illa eller så.

Vi har två barn och hon väntar det tredje och vi har haft sex alltmer sällan. Sedan hon blev gravid har hon inte alls velat ha sex överhuvudtaget, vid tidigare graviditeter så har hon haft lust emellanåt. Grejen är den att nu säger hon att hon inte vill ha sex alls, annat än för att få fler barn i framtiden. Alltså med andra ord så vill hon bara ha sex i försök att skaffa barn och aldrig annars.

Nu innebär ju det att jag måste gå med på det, eller att lämna henne. Alternativet utanför de två är att vara otrogen vilket jag egentligen aldrig skulle vara. Men förutom det och att jag oftast får städa mest hemma och sådant så är allt bra mellan oss. Vi kommer överens väldigt bra och trivs ihop. Så frågan är vad jag ska göra? Ska jag helt enkelt acceptera det eller ska jag lämna henne eller ska jag vara otrogen?

Om jag accepterar det hela så blir det jag som blir lidande eftersom det är svårt att leva i celibat och att lämna henne när vi redan har två barn och ett tredje på väg känns vansinnigt fel. Att vara otrogen känns inte heller rätt, för jag vet att det skulle kännas fel. På något sätt så tycker jag att hon har fel i att begära att jag inte ska ha något sexliv bara för att hon inte vill ha det, så det är ett dilemma det här.

Hur hade ni gjort? Glömma är att prata om det för det har vi gjort flera gånger och hon har ju självklart rätt att inte vilja. Jag vill inte ha sex med nån heller som inte vill ha sex med mig.

• Svar på tråden Sambo vill inte ha sex
  • Rebecccaaaa

Kan det inte ha mycket med hormoner att göra? Kanske om du verkligen låssas som du inte bryr dig om sex eller ej i ditt beteende så kanske hon lockas efter ett tag ändå. Har mindre lust jag med nu än i början. Men när de fått gå sin lilla/lång tid så får jag min lust också men inte när de e massa tjat om de och kladd då blir man bara mer avtänd tror jag. Hoppas de löser sig men otrohet är som att lämna henne så de får du låta bli tills innan du lämnat henne isf!!

• Emmi27

Jag skulle aldrig i livet gå med på det. Om du tror att du kommer må bra av att leva i ett förhållande där du aldrig nånsin kommer få sex så visst, men du säger ju själv att du kommer lida av det och då är väl svaret ganska enkelt? Du säger dessutom att du försöker undvika konflikter, du hukar för henne. Det är inte heller sunt. Men ingen annan än du kan göra valet. Hur alla andra skulle göra är egentligen inte relevant. Tänk efter på hur du mår, hur du tror att du kommer må i framtiden i ett sexlöst förhållande och vad du egentligen vill få ut av en relation, vad som är viktigt för dig.

Om hon å andra sidan vill försöka jobba på det är det en annan sak, men om hon är en dominerande bitch som tänker bestämma sig för att aldrig mer ha sex och aldrig kan hantera en konflikt så undrar jag vad det är som är så bra? vad är det som gör att du trivs med henne?

• Anonym (Frustrerande)
    Rebecccaaaa skrev 2011-06-14 17:01:04 följande:
    Kan det inte ha mycket med hormoner att göra? Kanske om du verkligen låssas som du inte bryr dig om sex eller ej i ditt beteende så kanske hon lockas efter ett tag ändå. Har mindre lust jag med nu än i början. Men när de fått gå sin lilla/lång tid så får jag min lust också men inte när de e massa tjat om de och kladd då blir man bara mer avtänd tror jag. Hoppas de löser sig men otrohet är som att lämna henne så de får du låta bli tills innan du lämnat henne isf!!
    Om jag ignorerar den biologiskt betingade könsdriften så får jag inget alls. Tro mig. Jag har spelat det knepet också. Flört

Sen är det alltså så att hon inte har direkt velat mellan graviditeterna heller. Periodvis har det varit helt utan i flera långa månader.
  • redneck girl

skaffa ett tredje barn när ni drar ojämt...var ju fiffigt. man ska må bra i ett förhållande. du är en avels hingst för henne enbart från och med nu ? låter ju sjukt tycker jag. vem vill leva i celibat ? du får välja må dåligt eller må bra. inga barn mår bra av att ha föräldrar som inte visar känslor och mår bra i sig själva.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • FoxMulder

Det är klart hon inte vill ha sex. Hon är kvinna, hon hatar det och tycker det är äckligt.

• redneck girl

vad har du träffat för kvinnor ? de flesta gillar det. vem vill inte njuta med sin partner ?

FoxMulder skrev 2011-06-14 17:37:31 följande:
    Det är klart hon inte vill ha sex. Hon är kvinna, hon hatar det och tycker det är äckligt.
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • mnnjustnu

Samma här min man vill aldrig ha sex fem år har vi varit tillsammans snart.

Om jag skickar ett sms åt honom typ snälla gå och tvätta av dig så får du en avsugning av mig.

Svaret nej jag orkar inte jag vill inte jag är trött.

Vi har sex typ en gång i månaden.

Jag vet att han porrsurfar och runkar av sig på egen hand.

Men att bli avisad jämt är förnedrande jag älskar sex och vill ha det flera gånger i veckan.

Medans han inte vill han tar knappt intiativ till det.

• Anonym
    mnnjustnu skrev 2011-07-04 21:16:52 följande:

Samma här min man vill aldrig ha sex fem år har vi varit tillsammans snart.

Om jag skickar ett sms åt honom typ snälla gå och tvätta av dig så får du en avsugning av mig.

Svaret nej jag orkar inte jag vill inte jag är trött.

Vi har sex typ en gång i månaden.

Jag vet att han porrsurfar och runkar av sig på egen hand.

Men att bli avisad jämt är förnedrande jag älskar sex och vill ha det flera gånger i veckan.

Medans han inte vill han tar knappt intiativ till det.

Vill aldrig ha sex? Men ändå har ni sex 1 gång i månaden? Det är väl aldrig att ha sex.
  • Anonym

Jag skulle råda dig att lämna... dock vet jag att det inte är så lätt... under våra sista 4 år har vi haft samlag 3ggr... och då är vi bara 26 år så det är knappast nån klimakteriegrej...

Svar på tråden Sambo vill inte ha sex