Sambo vill inte ha sex
Alltså nu är det så här att jag och min sambo har varit ihop i fem år. Från början var allt okej, men med tiden kom hon att bli mer och mer dominerande i förhållandet så att jag kände att för att undvika konflikt över skitsaker så fick jag hålla mina tankar för mig själv ibland. När jag däremot har ilsknat till själv, så har hon senare kommit till mig helt desperat och bett om ursäkt och så vidare, och själv sagt att hon vet att hon har fel ibland och att hon verkligen inte vill bemöta mig illa eller så.
Vi har två barn och hon väntar det tredje och vi har haft sex alltmer sällan. Sedan hon blev gravid har hon inte alls velat ha sex överhuvudtaget, vid tidigare graviditeter så har hon haft lust emellanåt. Grejen är den att nu säger hon att hon inte vill ha sex alls, annat än för att få fler barn i framtiden. Alltså med andra ord så vill hon bara ha sex i försök att skaffa barn och aldrig annars.
Nu innebär ju det att jag måste gå med på det, eller att lämna henne. Alternativet utanför de två är att vara otrogen vilket jag egentligen aldrig skulle vara. Men förutom det och att jag oftast får städa mest hemma och sådant så är allt bra mellan oss. Vi kommer överens väldigt bra och trivs ihop. Så frågan är vad jag ska göra? Ska jag helt enkelt acceptera det eller ska jag lämna henne eller ska jag vara otrogen?
Om jag accepterar det hela så blir det jag som blir lidande eftersom det är svårt att leva i celibat och att lämna henne när vi redan har två barn och ett tredje på väg känns vansinnigt fel. Att vara otrogen känns inte heller rätt, för jag vet att det skulle kännas fel. På något sätt så tycker jag att hon har fel i att begära att jag inte ska ha något sexliv bara för att hon inte vill ha det, så det är ett dilemma det här.
Hur hade ni gjort? Glömma är att prata om det för det har vi gjort flera gånger och hon har ju självklart rätt att inte vilja. Jag vill inte ha sex med nån heller som inte vill ha sex med mig.