• Anonym (ledsen)

Hjälp mig med separationstvist....jag är rådvill....

Min "kära" man har nog fått spel...utan att gå in på alla smaskiga detaljer så vill han separera o har flyttat, vi har gått i terapi tillsammans men har tar inte till sig nåt som sägs. Allt är mitt fel, allt jag säger är lögner även då jag säger att jag älskar honom...

Då han flyttat från huset o faktiskt visat hotfulla o aggressiva tendenser ville jag att han skulle lämna ifrån sig sina nycklar. Om han inte ville lämna dom till mig så till en tredje part, bara han lämnade dem.

Han vägrade först men gick med på det ändå. Men sket fullständigt i det ändå...surprise! Nu satte jag hårt mot hårt o hans svar är nu att slänga in nycklarna o stänga av mig från ALL kontakt med honom, den ska ske via ett ombud. Vem ombudet är vet jag inte...inte han heller tror jag...

Separationen är knappt genomförd, barnen har knappt förstått det här o vi har inte ens kommit fram till hur vi ska göra med barnen. Han säger inte hejdå till barnen när han går efter ha varit med dom en hel dag här i vårt gemensamma hus, det har han lyckats med två dagar i rad. Inte ens då vi skulle berätta för barnen att vi ska separera var han med....han söp sig full dagen innan o muckade gräl så jag fick inte tag på honom förrän mitt på dagen. Då hade jag redan varit tvungen att prata med barnen...själv

Så här står jag nu. Vad kan jag göra???

Trodde han ville ha barnen i helgen men inte vet jag, inget är bestämt...kan ju inte kontakta honom o fråga heller!

Vem vänder man sig till? Vad har jag för rättigheter/skyldigheter? Jag vill absolut inte att barnen ska vara utan sin pappa så det är inte ens ett alternativ, men vad fan ska jag göra??????

Hjälp mig snälla....råd o tips...stöd....era egna historer...vad som helst bara jag får ett stöd i allt detta vore toppen.

• Svar på tråden Hjälp mig med separationstvist....jag är rådvill....
  • Anonym (ledsen)

puffar i hopp om en vänlig själ som svarar...

• Anonym

Åhh, kan inte ge några tips men vill skicka en KRAM, det måste vara hemskt jobbigt och kännas maktlöst...

Har du kontaktat familerätten? Hur är din kontakt med hans familj, barnens farmor och farfar (om de finns) osv?

• Anonym (ledsen)

Ska kontakta familjerätten imorgon...trodde aldrig att det skulle behövas han har alltid lovordat hur bra vi ska kunna sköta sånt här om vi en dag stod inför problemet. Gick så där....

Hans familj är inget stöd tyvärr då de enbart hjälper sitt o sina o där är jag tydligen inte inräknad...även om de månar om barnen men de står på hans sida även om han skulle gå över gränsen!

Misstänker att jag kommer att få ett sms där han mer eller mindre kräver att barnen ska stå med ryggan klar ute vid vägen på fredag för honom att hämta upp o jag ska hålla mig jävligt långt borta. Lämnas lär de göras på samma sätt.....

• Anonym

Men, om du skriver att det finns "smaskiga detaljer" så kanske han bara beter sig såhär i stundens hetta?

Han kanske kommer att skärpa till sig och samarbeta när det värsta har lagt sig? Om han är arg, sårad eller ledsen (jag vet ju ingenting om situationen) så kan väl en sån här reaktion vara normal, att han inte vill veta av dig just nu?

• Dalton

Låt honom lugna ner sig. Ge honom en vecka så kanske han själv kommer och vill prata?

• Anonym (ledsen)

De smaskiga detaljerna är att han varit otrogen, berättade att han ville skiljas under en fylla utan någon som helst förvarning innan om att han ville ut....jag har velat reda ut våra problem trots detta för familjen är viktig för mig. Så han är inte sårad, ledsen kanske för att saker är som de är, men jag tycker inte att hans reaktion är normal i detta läge.

Det arga i honom är alltså för att jag inte är tillräckligt medgörlig o smackar upp pengar omg för huset eller säljer o flyttar imorgon helst o ger honom halva bohaget på studs. Jag o barnen har haft några få veckor på oss att ta till oss att våra liv ska se annorlunda ut o har inte riktigt fattat vad som händer. Deras rum hos honom innehåller en säng....thats it. Jag har burit dit sängkläder som de känner igen o lite leksaker. JAG har gjor mer i HANS lägenhet för barnen än vad han gjort.

Men jag kanske är ensidig i min bedömning.

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-06-14 23:18:01 följande:
    De smaskiga detaljerna är att han varit otrogen, berättade att han ville skiljas under en fylla utan någon som helst förvarning innan om att han ville ut....jag har velat reda ut våra problem trots detta för familjen är viktig för mig. Så han är inte sårad, ledsen kanske för att saker är som de är, men jag tycker inte att hans reaktion är normal i detta läge.

Det arga i honom är alltså för att jag inte är tillräckligt medgörlig o smackar upp pengar omg för huset eller säljer o flyttar imorgon helst o ger honom halva bohaget på studs. Jag o barnen har haft några få veckor på oss att ta till oss att våra liv ska se annorlunda ut o har inte riktigt fattat vad som händer. Deras rum hos honom innehåller en säng....thats it. Jag har burit dit sängkläder som de känner igen o lite leksaker. JAG har gjor mer i HANS lägenhet för barnen än vad han gjort.

Men jag kanske är ensidig i min bedömning.
    Det är klart du ser situationen ur din synvinkel. Men utifrån vad du berättar så verkar han inte vara riktigt klok, nej,

Hoppas att det löser sig för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (jag oxå)

Hur gick det sen?
    Har du några råd att ge till en som är i ungefär samma sits? Vad gör man? Hur gör man?

Svar på tråden Hjälp mig med separationstvist....jag är rådvill....