Hjälp mig med separationstvist....jag är rådvill....
Min "kära" man har nog fått spel...utan att gå in på alla smaskiga detaljer så vill han separera o har flyttat, vi har gått i terapi tillsammans men har tar inte till sig nåt som sägs. Allt är mitt fel, allt jag säger är lögner även då jag säger att jag älskar honom...
Då han flyttat från huset o faktiskt visat hotfulla o aggressiva tendenser ville jag att han skulle lämna ifrån sig sina nycklar. Om han inte ville lämna dom till mig så till en tredje part, bara han lämnade dem.
Han vägrade först men gick med på det ändå. Men sket fullständigt i det ändå...surprise! Nu satte jag hårt mot hårt o hans svar är nu att slänga in nycklarna o stänga av mig från ALL kontakt med honom, den ska ske via ett ombud. Vem ombudet är vet jag inte...inte han heller tror jag...
Separationen är knappt genomförd, barnen har knappt förstått det här o vi har inte ens kommit fram till hur vi ska göra med barnen. Han säger inte hejdå till barnen när han går efter ha varit med dom en hel dag här i vårt gemensamma hus, det har han lyckats med två dagar i rad. Inte ens då vi skulle berätta för barnen att vi ska separera var han med....han söp sig full dagen innan o muckade gräl så jag fick inte tag på honom förrän mitt på dagen. Då hade jag redan varit tvungen att prata med barnen...själv
Så här står jag nu. Vad kan jag göra???
Trodde han ville ha barnen i helgen men inte vet jag, inget är bestämt...kan ju inte kontakta honom o fråga heller!
Vem vänder man sig till? Vad har jag för rättigheter/skyldigheter? Jag vill absolut inte att barnen ska vara utan sin pappa så det är inte ens ett alternativ, men vad fan ska jag göra??????
Hjälp mig snälla....råd o tips...stöd....era egna historer...vad som helst bara jag får ett stöd i allt detta vore toppen.