• PerG

Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...

Hur viktigt är det med den storlek som står stämplad i ett plagg?

Om ni hittar ett plagg som ni bara älskar och tycker ser helt underbart ut och som har ett väldigt bra pris, men med haken då att storlekarna är väldigt små så ni får gå upp 2 storlekar för att det ska passa och då sitter det verkligen helt perfekt... Hur gör ni? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...
  • poirot

En gång köpte jag ett par trosor i XXXL (jag har normalt M eller L).

• Majakattan

Jag hade handlat i den storlek som sitter bäst.

Jag har en långärmad top där det står 46 på lappen men jag har 38/40 enligt andra plagg. Jag brukar skratta när jag ser det.

• tahira

Jag köper såklart. Har massor med kläder i strl 38-40, fast jag egentligen är en 32-34, eftersom jag gillar när tröjor och skjortor, bland annat, sitter löst.

• Lincon

Skulle köpa det ändå! Tycker det är jättesvårt med storlekar och brukar få ta med alla mellan 36-32 till provrummet för man vet aldrig hur storleken är i just det plagget.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • JPT

Skulle köpa det oavsett och inte bry mig nämnvärt. Huvudsaken är ju att det sitter bra?! 

• Colisa

Jag hade väl lyft lite på ögonbrynen och undrat vad nu då, men var det drömplagget och det satt perfekt så hade jag ju köpt det ändå och inte brytt mig därefter. Ett plagg som jag inte var så noga med hade jag nog däremot inte ens orkat prova ett större om den vanliga storleken var helt åt skogen.

• SeTa

Jag köpte en klänning på H&M för ett tag sedan där jag var tvungen att gå upp två storlekar för att den skulle passa. Bryr mej inte det minsta, mer än att jag är väldigt glad över att jag hittade en som gick över (min tämligen lilla) byst.

• little mommy

Jag hade nog inte gjort det.
    Jag hade inte tvekat om det vore tvärtom. men sen tycker jag hellre om att vara för smal än för tjock (då jag har lätt för att gå upp i vikt)

som i en film jag såg " man ändrar inte på en vera vang klänning(man syr inte in eller ut den), man ändrar sig för en vera vang klänning (man går upp i vikt eller ner för den)" 

• Raskask

Haha, jag köper förstås det plagg som passar oavsett vad som står på lappen.

• mupparsmupp

jag hade väl bara tyckt att dom hade lite kostiga storlekar och köpt den i storleken som passar bra ändå :)

Bebis 9 maj 2010
  • MajaVira

Jag hade köpt den storlek som passat bäst, men sedan hade jag nog klippt bort lappen där storleken står.

Beroende på modell köper jag ibland större eller mindre storlek än vad jag "brukar" ha, så jag har kläder i XS till XL just nu. Vanligtvis är det dock medium/40-42 som sitter bäst.

Svar på tråden Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...