• Anonym (Missmodig)

Jag vill ha minskad lust, men hur?

Hej, jag har ett annorlunda problem. 

Vi fick barn för fyra-fem månader sedan och min fru har noll sexlust vilket antagligen är helt normalt med tanke på amning, vaknätter etc. Tyvärr är det inte samma sak för mig. 

Jag vill ha mindre lust. Så fort jag tänker på min fru blir jag upphetsad och får ett stånd som är nästan smärtsamt.

En normal kväll precis vid läggdags ser ut så här.
    - vi pratar om vårt barn och vad vi gjort
    -jag masserar hennes axlar, rygg 
    -blir skogskåt
    -börjar tafsa
    -hon blir förbannad och tycker att det är avtändande och säger att hon måste få ta initiativet
    - jag blir sårad och ledsen
    -hon blir sårad och ledsen

Och så här kan vi ju inte ha det. Och jag tror inte att lösningen att få henne att bli upphetsad eftersom vad jag än gör har det ingen effekt. Så då är vi tillbaka i knäckfrågan, hur ska jag sluta vara så attraherad av henne? Vad ska jag göra? Iskalla bad, träning eller något annat?

Hjälp!

• Svar på tråden Jag vill ha minskad lust, men hur?
  • Anonym (arg)
    Anonym (40-åring) skrev 2011-06-27 17:51:09 följande:
    Män har inga förlossningshormoner som kickar in och automatiskt stänger av sexlusten, gissar jag...
    Nä det är klart, men en bebis innebär ändå att pappan får ett stort ansvar som tar energi. Men jag tycker det är löjligt att man ska gå till en läkare och begära medicin.
  • Anonym (Missmodig)

Hittade min gamla tråd. 

Så här två år senare kan jag bara konstatera att sexlivet inte är vad det var tidigare. Vi har sex kanske en gång i månaden. Min fru har helt enkelt inte lust mer än så. När vi har det är det fantastiskt men som sagt ganska sällan. Tror det blev 9 gånger under 2013. ;)  En sidoeffekt är att numera knullar man som ett djur när man väl kommer till, påminner mer om sexlivet som singel...

Fast det funkar ganska bra ändå. Jag har kämpat aktivt för att sluta se henne som så rasande attraktiv. Fokuserar mer på barn, jobb och allt runt omkring med hus och hem. Och det fungerar. 

• Tom Araya
    Anonym (Missmodig) skrev 2011-06-17 10:06:29 följande:
    nr 5, tror jag går på din linje om mer träning. Satt och dagdrömde om att jag hade sex igår eftermiddag och blev så förbannad på mig själv att jag stack ut på en redig straffrunda. När jag sedan kom hem så fanns sex inte på kartan. Bra råd!
    Träningens effekt är kortsiktig, då du får mindre lust med mindre energi kvar.

Den långsiktiga effekten av träningen (kondition, styrka) riskerar dock att ge högre lust.
  • Balrog

Du bör tala om för henne hur du känner och tycker...att du blir skogskåt när du ser henne och masserar henne...sen verkar det ju som hennes lust ligger lite i dvala o det är ju inte så konstigt, precis som du skriver...fråga henne hur hon känner...när känner hon lust?...känner hon lust just nu?...hon kan ju "hjälpa" dig i din situation om hon "vaknar" och lyssnar...vill förstå din situation...på samma sätt som du ändå verkar köpa hennes läge och situation, även om det är frustrerande...inte lätt och inte så kul...har själv varit där...

• turbansmurfen

TS, om det fortfarande är så dåligt, så bör du göra slut!

• Anonym (sddf)

Jag har hört att lakrits ska minska sexlusten hos män.

• HäckHäxan
    Ermenegildo skrev 2011-06-17 17:03:09 följande:
    Det gäller alltså att para ihop 25-åriga killar med MILFs och 45+ gubbar med småbarnsmammor Flört
    Hahahha japp bästa lösningen ever!
    Skämt om dvärgar bör vara korta!
  • HäckHäxan
    Anonym (Missmodig) skrev 2014-02-04 14:54:59 följande:
    Hittade min gamla tråd. 

Så här två år senare kan jag bara konstatera att sexlivet inte är vad det var tidigare. Vi har sex kanske en gång i månaden. Min fru har helt enkelt inte lust mer än så. När vi har det är det fantastiskt men som sagt ganska sällan. Tror det blev 9 gånger under 2013. ;)  En sidoeffekt är att numera knullar man som ett djur när man väl kommer till, påminner mer om sexlivet som singel...

Fast det funkar ganska bra ändå. Jag har kämpat aktivt för att sluta se henne som så rasande attraktiv. Fokuserar mer på barn, jobb och allt runt omkring med hus och hem. Och det fungerar. 

Jag kan inte hjälpa det, men jag blir deprimerad när jag läser det. Alltså det är skitbra att du känner att de funkar bättre, så de är inte det.

Jag blir mest deprimerad för att så många kvinnor verkar tappa lusten helt och inte hitta tillbaka. I mitt huvud förvandlas det till en rätt påfrestande situation och bör ju tära på relationen överlag, i mitt huvud alltså, måste inte vara allas verklighet. Men jag vet att de finns dom som har det så. De som till slut går isär för de hamnat på så olika nivå just pga förlorad lust. Rätt orättvist.

• HäckHäxan
    turbansmurfen skrev 2014-02-05 08:38:29 följande:
    TS, om det fortfarande är så dåligt, så bör du göra slut!
    Det är vad jag också är inne på. Man måste ju ha tappat och förlorad en av grundstenarna på något vis, samtidigt krockar det med att jag tycker folk ger upp för lätt. Men jag hade aldrig pallat att leva i en relation och ha sex 9 gånger på ett år, är inte ens säker på om jag hade fixat att bara ha sex 9 gånger på en månad, men de hade ju helt klart varit bättre än inget.
  • Tom Araya
    Anonym (Missmodig) skrev 2011-06-15 14:50:47 följande:
    Hej, jag har ett annorlunda problem. 

Vi fick barn för fyra-fem månader sedan och min fru har noll sexlust vilket antagligen är helt normalt med tanke på amning, vaknätter etc. Tyvärr är det inte samma sak för mig. 

Jag vill ha mindre lust. Så fort jag tänker på min fru blir jag upphetsad och får ett stånd som är nästan smärtsamt.

En normal kväll precis vid läggdags ser ut så här.
    - vi pratar om vårt barn och vad vi gjort
    -jag masserar hennes axlar, rygg 
    -blir skogskåt
    -börjar tafsa
    -hon blir förbannad och tycker att det är avtändande och säger att hon måste få ta initiativet
    - jag blir sårad och ledsen
    -hon blir sårad och ledsen

Och så här kan vi ju inte ha det. Och jag tror inte att lösningen att få henne att bli upphetsad eftersom vad jag än gör har det ingen effekt. Så då är vi tillbaka i knäckfrågan, hur ska jag sluta vara så attraherad av henne? Vad ska jag göra? Iskalla bad, träning eller något annat?

Hjälp!

För vissa kvinnor tar det väl helt enkelt mer tid att få tillbaka sin normala sexlust och den tid + energi barnet tar går inte över än på år.
  • Anonym (4år)
    Tom Araya skrev 2014-02-05 18:36:06 följande:
    För vissa kvinnor tar det väl helt enkelt mer tid att få tillbaka sin normala sexlust och den tid + energi barnet tar går inte över än på år.
    mm...så kan det vara, även om vi är olika...för min partner tog det 4 år drygt från sista barnet, men sen finns det ju de som har lusten redan efter några veckor. Det någorlunda normala är väl dock ett halvår till ett år skulle jag gissa så smått.
  • Anonym (Nu 44 år)

Kan trösta dig med att jag har varit där du är nu. Men med åldern det blir lättare (eller kanske inte ändå).
    Vi har kanske inte mer sex i och för sig.
    Men nu är det jag som drar mig undan.
    Vet inte om hon blivit kåtare egentligen, men jag är mer än nöjd med 2-3 gånger per månad nu för tiden.
    Blir faktiskt lite illa till mods när jag ser hennes "signaler" och känner att jag inte riktigt räcker till.
    Som tur är har vi tonåringar hemma. Och dessutom en 5 åring som vandrar om natten.
    Lite pinsamt blir det när man vaknar med morgonstånd och inte lyckas dölja det.

Svar på tråden Jag vill ha minskad lust, men hur?