19 månader gammal kille, har pottat honom några månader, han fattar inte vad han ska göra, och gillar det inte. TIPS?! :)
Min kille är 19 månader gammal. Har varit tidigt med i princip allt, men detta går inte. Köpte en potta innan han var året och provade sätta han där efter sömn, mat mm. Han fattar att blöjan ska av då man ska sitta där, men sen är det stopp. Han vill sitta 2 sec, sen less. Han fattar inte vad han ska göra där alls. Han förstår däremot att han ska ha blöjan då han ska kissa, för han kom med den då han var naken och badade i poolen, förstod inte vad han ville, för blöjan låg ju brevid så trodde han skulle bada den bara. Men då kom det kiss på golvet.
Jag ska vara mammaledig med honom i sommar innan han börjar på dagis igen (nytt dagis då förra bara var tillfällig avdelning) och jag hade velat träna honom ordentligt i sommar, försöka iaf att ge honom chansen att bli blöjfri, iaf fatta vad man gör på pottan. Han får sitta där då jag är på toa, han har inga signaler då han ska kissa elr bajsa, förän det är försent och redan har kommit i blöjan.
Ös på med era tips, kanske nån bra bok elr så?