• Raskask

    Reglerna i Tjuv och Polis

    Hur spelar man egentligen Tjuv och Polis? Jagar poliserna tjuvarna och häktar dom även om de inte har något aktuellt rån på gång så att säga. Dvs de har hunnit gömma sitt byte i tjuvnästet? Det blir ju ingen gratifikation men lyckas man få tag i dom fyra gånger är de ju ute . Det står inget i reglerna om detta så jag antar att det är självklart och inte behöver stå i reglerna. Men maken och jag minns helt olika angående detta och vi kan ju inte sitta och tjafsa ikväll igen vid spelbordet inför våra barn.

  • Svar på tråden Reglerna i Tjuv och Polis
  • Raskask

    Det är tolkningen av reglerna vi inte är helt överens om. Jag anser att polisen är i sin fulla rätt att häkta tjuvarna även om de inte har tjuvgodset på sig (det står inte i reglerna att polisen inte får göra det), medans min man hävdar motsatsen (det står som sagt inte i reglerna att det är tillåtet heller).

  • Linnika

    Jag har för mig att när jag var liten så körde vi som du säger. Annars var det så liten chans att polisen fick fast på tjuvarna öht.


    ღ Linus ღ
  • giftman

    För familjefriden plockar jag upp denna tråden ur limbo

    "En tjuv som begått ett rån, eller rymt ur fängelset, eller ?suttit av? tid i fäng- elset och sedan hämtat undangömda pengar ur ett tjuvnäste, får häktas av polisen"

    Tycker det är glasklart vad som gäller

Svar på tråden Reglerna i Tjuv och Polis