• Joddan

Blöjfri men problem med no.2

Hej!
    Min son blev blöjfri för drygt två månader sedan. Det gick från att ha blöja hela dagarna och nätterna till att helt kissa på pottan över en helg. Han är jätteduktig verkligen och nattblöjan tog vi bort direkt den med.
    Och i början så sa han till när han började bajsa och så sprang vi till pottan. Ibland sprang han även dit själv när det var dags. Det var bara första två veckorna sedan dess har han bajsat i kalsongerna och det rör honom inte i ryggen att sitta i sin egen avföring eller att han förstör sina fia kalsonger han valt själv.
    VAD ska jag göra? Det är SÅ äckligt och jag blir SÅ less!
    Skulle hellre vilja att han säger till så får han en blöja att skita i om det ska vara så. Men han vill inte ha blöja och han säger själv "aja baja bajskorv kalsong" "bajkorv potta toa". Så han vet!

Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Svar på tråden Blöjfri men problem med no.2
  • lisadragon

Jag har ärligt talat MUTAT min son!!

Jag sa att om han bajsade i pottan/toan så fick han ett paket. Han fixade det och har sen dess alltid fått ett paket med nån liten bil eller som nu sista månaden får han pengar o nån liten godis :).
    Han ÄLSKAR sina paket och det roliga är att jag i början slog in små paket men nu kan jag snurra in saken i hushållspapper och det är lika roligt ändå, bara han får nån LITEN godis i paketet är han super glad, och JAG är superglad att jag slipper bajsblöjor ;).

Du kan gärna visa paketet men var beredd att det kan bli ett beroende :).
    Jag ger honom så gärna paketet, han vill nog inte ha ett paket om nåt år, då är det ju självklart.

Var dock bestämd, inget paket el godis om det inte är bajs i pottan!

Lycka till!!

• Joddan

Lisa dragon!
    Tack för tipset. Ska till ullred nästa vecka! Får ladda upp medassa paket och se om de funkar. Vi har lovat honom en cykel när de funkar men den ser han ju inte än. Men så fort vi pratar om bajset i pottan så nämner han det

• malte13

Har det problemet med dottern på 2.5 år. Men hon säger till att hon vill bajsa, gå roch sätter sej på toa eller pottan men har inte tid att sitta nån längre stund. Sen kan hon säga att hon ska ha blöjan för att bajsa i. Har hört en del som får problem för att barnen alltid vill göra i blöjan då så det rä svårt det där. Vi kan hålla på och springa på toa en hel dag innan det faktiskt kommer nåt. Jag vill ju inte att hon alltid ska ha blöjan att bajsa i.... Så hur göra för att komma över det?

Svar på tråden Blöjfri men problem med no.2