• flodda

Akut! Vad har män på sig på dop?

Vad har män på sig på sitt eget barns dop? alltså vad är vanligast, måste man ha kostym?
    detta är ett kyrkligt dop.

tacksam för svar

• Svar på tråden Akut! Vad har män på sig på dop?
  • Frontline

Var senast på dop i vintras då hade jag ett par svarta jeans och en piké tröja...
    Vårat dop för ett tag sen då hade jag shorts och piké tröja samt sandaler...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kya

Dop brukar inte vara så formellt, om föräldrarna vill det så talar de om det. men oftast (och speciellt sommardop) brukar det vara halv-casual. alltså en skjorta och ett par snygga jeans funkar skitbra!

F och L, mina stjärnor :)
  • Lollo36

Oftast har väl mannen kostym men är det mitt i sommaren och varmt så kan det säkert funka med skjorta och byxor. Hade nog helst undvikit jeans.

• clembke

Snygga, hela o rena jeans o en snygg tröja eller skjorta är minst lika snyggt som kostym.

På vår första sons dop hade pappan kostym, men på andra sonens dop hade han jeans, skjorta o väst. Men som sagt, en snygg tröja funkar minst lika bra.

• flodda

tack för hjälpen fler får gärna säga vad ni tycker. det är ju svårt de där att veta hur fint det ska vara och mannen vill ju inte vara sämre klädd än dom som kommer.

• Dixie

alla dop jag har varit på har männen haft kostym på sig. 

• gudrunberit

Kostym tycker jag är passande. Vi ska ha dop nästa vecka för vår lilla son och pappan ska bära kostym. Det är naturligtvis valfritt, men jag vet att de flesta av de manliga gästerna kommer att ha kostym.

• k girl

Maken hade skjorta och finbyxor, slips.

• micksaan

Sambon hade kostym med en somrigt gul skjorta på dotterns dop, hon döptes i början av juli förra året.

Svar på tråden Akut! Vad har män på sig på dop?