• Super blondinen

Problem med blöjor på camping tvesjärtar

Hej har ett problem.

När vi sover i husvagnen så vet vi inte var vi ska göra av blöjorna och hur vi ska förvara dem då vi upptäckte här i morse när vi skulle göra ett blöj byte att det flyttat in tvesjärtar i blöjpketet fatt vi taipat igen det.

Hur gör ni?

Var hur förvarar ni blöjorna?

Nån som har nått bra tips på hur man blir av med dessa äkliga djur?

• Svar på tråden Problem med blöjor på camping tvesjärtar
  • timmy97

Funderar på någon slags smartbox, de är ju helt täta.
    Enda sättet att bli av med tvetsjärtar är att de inte har ngt att äta, men det är ju nästan omöjligt. 

• lillasysterfia

Tänker lite lika som timmy97, någon box som sluter tätt. Annars vet jag inte. Avskyr verkligen tvesjärtar.....usch.

Hoppas ni kommer på någon bra lösning!

• Lippa

Jag skulle dela upp påsen i två påsar om de är många blöjor och sen stänga igen med en plastklämma (finns på Ikea)

• Farfalla

Sailracing har jättefina väskor, dyra, men helt täta! (killen fick en från jobbet häromdagen..) 

Antar att dom kan äta sig igenom vanliga plastpåsar? Usch vi har haft på balkongen sådana :S 

• Super blondinen
    Thursday skrev 2011-06-19 13:39:07 följande:
    Det är väl bara att borsta bort dem, eller?

Skulle du vilja ha blöjor på dig som tvesjärtr varit på och ev lag ägg på?

Skulle alldrig sätta på mitt barn en sån blöja.

• Thursday
    Super blondinen skrev 2011-06-19 15:09:49 följande:

Skulle du vilja ha blöjor på dig som tvesjärtr varit på och ev lag ägg på?

Skulle alldrig sätta på mitt barn en sån blöja.

Är du riktigt allvarlig nu? Kastade du ett helt blöjpaket för att där var några tvestjärtar i det?
  • Thursday
    Super blondinen skrev 2011-06-19 15:12:34 följande:
    Jupp det gjorde vi.
    Bortsett från att jag inte förstår vad som skulle vara problemet med att en tvestjärt vidrört blöjorna, eller ens lagt ägg i dem (vad tror du egentligen, att de skulle kläckas på mindre än tre timmar och krypa in i ditt barns rumpa?) så kan jag då trösta dig med att tvestjärtar lägger ägg en gång om hösten, under jorden, och att de kläcks om våren.
  • resemamman
    Thursday skrev 2011-06-19 15:15:35 följande:
    Bortsett från att jag inte förstår vad som skulle vara problemet med att en tvestjärt vidrört blöjorna, eller ens lagt ägg i dem (vad tror du egentligen, att de skulle kläckas på mindre än tre timmar och krypa in i ditt barns rumpa?) så kan jag då trösta dig med att tvestjärtar lägger ägg en gång om hösten, under jorden, och att de kläcks om våren.
    Glad
  • Farfalla
    Thursday skrev 2011-06-19 15:15:35 följande:
    haha även om det är så så skulle jag oxå ha slängt paketet... jag avskyr kryp! :)

• Thursday
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-06-19 22:12:24 följande:
    Tvestjärtar verkar inte gilla vitpeppar så om du förvarar blöjorna i någon plastlåda som är helt tätslutande och har i vitpeppar så blir det kanske inga kryp. Men å andra sidan så vitpeppar bland saker som ett barn ska ha på rumpan...Obestämd
    Vitpeppar eller tvestjärtsägg... är det som pest eller kolera?
Svar på tråden Problem med blöjor på camping tvesjärtar