• difference

Blir stalkad på internet och vet inte vad jag ska ta mig till

En sådan otrolig frustration är det, att i nu två års tid bli stalkad av någon relativt okänd person på internet.

Personen ifråga har under denna tid skickat mail och kommentarer på flertalet platser på nätet. I början harmlösa mail om spirituella saker och vänlighet. Men jag tröttnade snabbt på att svara, och efter ett tags ignorans blev personen aggressiv i sina mail och började anklaga mig för det ena och det andra.

Jag blockade personen på plasterna, men denne skapar nya användare och fortsätter kontakta mig.
    Endast en av sidorna har hjälpt mig via support och blockerat personens IP-adress ås denne inte kan registrera något konto alls fårn sin IP. Resterande sidor har ingen bra abuse-anmälan eller har inte svarat.

Om jag ignorerar dräller det in mail, om jag svarar får jag hot, trakasserier och förtal mot mig och mina vänner (från denna människa jag inte känner, men vet hemsideadress till och lite annan info jag lätt luskat fram, som att personen bor i USA...)

Så kan jag inte bara fortsätta ignorera då?
    Skulle jag kunna göra, om det inte finns så mycket känslor kopplade till detta.
    Dels blev jag mailstalkad av en person för några år sedan, något som förlöp på ungefär samma sätt, men där slutade det i sexrelaterade mail som var obehagliga och som jag inte ville ha. Jag har dock en svag aning om att detta är samma person...
    Dessutom har jag när jag var yngre blivit stalkad av en kille, som kom hem till mig och vägrade sluta kontakta mig. Har även blivit telefontrakasserad flera gånger, och var mobbad under nästan hela barndomen. Jag har låtit folk trycka ner mig alltför länge, och idag är jag en person som INTE låter mig trampas på.

Därför vill jag kämpa för min rätt i detta. Jag ska inte behöva se den här personens alias i mina inkorgar på nätet. Jag ska inte behöva byta ut min mailadress och alla mina konton för att bli av med människan (gör jag det kommer denne säkert hitta andra vägar att hitta mig). Jag ska kunna rapportera till en abuse som faktiskt gör något åt saken och ser till att jag är säker och bekväm...

Hur ska jag göra? Vem kan man prata med? Har någon liknande erfarenheter och ett tips som funkar?

Jag kan inte bara ignorera detta när personens namn eller alias väcker enormt starka känslor inom mig som får mig att vilja slå in skallen på denne...

Behöver hjälp...

• Svar på tråden Blir stalkad på internet och vet inte vad jag ska ta mig till
  • Heavenlyfaith

Polisanmäl!

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • difference

Finns det någon egentlig chans att det blir ett fall, när personen inte är svensk medborgare och itne bor i Sverige?

• LV2

Låter inte klokt polisanmäl saken

Svar på tråden Blir stalkad på internet och vet inte vad jag ska ta mig till