• gravid01

kopparspiral

nån mer som varit för trång för att sätta in en kopparspiral på efterkontrollen?

• Svar på tråden kopparspiral
  • Teolinken

Humm på efterkontrollen? Förstår dig inte riktigt, har du satt in en eller inte? Har själv precis satt in och efterkontrollen är om två veckor, men då skulle jag bara besvara några frågor och det skulle tydligen bara göras på tele. :S 

• niagara

Har vänner som det varit för trångt för. Förklaringen är tydligen att livmodern krymper till mindre storlek än normalt (ursprungsstorleken) efter förlossningen. Det tar sen ett tag till den går tillbaka till just ursprungsstorleken. är man för snabb att försöka sätta in en spiral så kan det helt enkelt vara så att livmodern är för liten för spiralen ust då.. Bara vänta och försöka några veckor senare...

• Teolinken

Spännande, låter kanske dumt att säga så men jag har nämligen aldrig hört om detta innan. Är det vanligt? 

• Loreena
    Ppilla skrev 2011-08-02 10:46:55 följande:
    Sätter man in den själv?? Galet
    såklart inte! Barnmorskan sätter in den och testar först med någon metallpinne om livmodern är tillräckligt rymlig. Det gjorde jävlulskt ont på mig och jag skrek så det kunde höras ut i väntrummet och fick en utskällning av barnmorskan. Men sen satte vi i spirlalen ändå, och det gjorde mindre ont än den där pinnen... fast livmodern var nog inte tillräckligt rymlig ändå, för jag fick en så hemsk mensvärk!
  • lyckligmamma87
    Ppilla skrev 2011-08-02 10:46:55 följande:
    Sätter man in den själv?? Galet

ne bm el läkare sätter in den....
Svar på tråden kopparspiral