• banansmoothie

Looney Tunes på TV okej till 3-åring?

Min son tittar mycket på TV på kvällar och helger då jag är ensamstående och måste plugga en hel del. En vän till mig gav honom en DVD med Looney Tunes (ni vet, Buggs Bunny och Daffy Duck etc). Jag bara undrar om det är okej för honom att titta på detta? Det är ju ganska mycket våld, folk som sprängs och en del steriotyper också. Så jag är lite osäker. Dock växte ju en hel generation barn upp med dessa tecknade program och jag minns själv att jag tittade när jag var lite och tyckte det var kul.

Vad tycker ni, är det okej?

• Svar på tråden Looney Tunes på TV okej till 3-åring?
  • 4småhjärtan

Ja det tycker jag, det är inte värre än det som visas på Tv .. barnkanalen har iof väldigt bra barnprogram men mina barn har tittat på andra kanaler oxå i den åldern.

• Shaun the sheep

Jag tycker du ska prova och se efter hur han reagerar.

Personligen tycker jag det mesta som Barnkanalen sänder är asdåligt. Finns några guldkorn, men de är alldeles för få. Mina barn gillar Fåret Shaun, Pippi Långstrump (den tecknade), Händige Manny, Nicke Nyfiken och alla de gamla 40-talsavsnitten av Pluto, Musse Pigg och Kalle Anka. Många av dessa finns på Youtube, ganska smidigt :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Looney Tunes på TV okej till 3-åring?