Min dotter har pillat upp en pärla i näsan, vad göra?
Som sagt, min 4-åriga dotter har precis pillat upp en pärla (till pärlplattor) i näsan. Jag kan se den långt upp men inte få ut den. Vad göra?
Som sagt, min 4-åriga dotter har precis pillat upp en pärla (till pärlplattor) i näsan. Jag kan se den långt upp men inte få ut den. Vad göra?
HAr du prövat att hålla för andra näsborren och säga åt henne att fräsa? Annars skulle jag ringt BVC
nu ser jag den inte längre...
provat många gånger... hon nyser ofta oxå, antar att det kliar...
ring 1177-sjukvårdsrådgivningen. Min dotter pillade in en ärta när hon var nästan 3. De kan boka tid hos akuten/Vc eller råda hur du ska göra. I mitt fall fick jag en bokad tid samma dag men lyckades få ut ärtan med hjälp av en pincett.
BVC ska du ej ringa d är öron näsa hals bor du i Sthlm så är d ks som gäller. Vi fick åka in när sonen petat upp ett russin!
Pilla inte!
Be henne fräsa, försök suga ut den med ett sugrör.
Eller så testar du detta: www.lakartidningen.se/store/articlepdf/5/5504/LKT0647s3721_3722.pdf
Fungerar inget är det bara att åka in till öron, näsa hals och få dom att plocka ut den.
Kan även kontakta när akuten
vitpeppar under näsan och hon kommer att nysa. Funkade på min dotter när hon gjorde samma sak...
Hon nyser flera gånger av sig själv, inget händer. Har provat suga med sugrör.
sitter i kö hos 1177.
Min dotter pillade upp en pärla i näsan när hon var runt fyra år. Vi åkte till akuten och de plockade ut pärlan snabbt och lätt.
/Månskugga
Hur gammal är hon? Om ho är under två år så kan du hålla för ena näsborren och blåsa luft i munnen på henne, som vid livräddning. Du har större lungor och med din kraft kan du trycka ut pärlan .
blev ett besök hos doktorn som sög ut den efter lite pill. duktig dotter!
Rekommenderar varmt att prova tekniken "blåsningen" beskriven i läkartidningen redan refererad en bit upp. Fungerade otroligt bra på avslappnad och nöjd dotter 3.5 år på tredje blåsningen. Vilken toppengrej.
Våran 2,5år dotter pillade upp ett hjärta som var ca 8-9mm brett i näsan. Hon ville inte fräsa och hon lät oss inte försöka pilla ut det så vi blåste i hennes mun. Efter 2 blåsningar var hjärtat ute.