• HelenS

Min dotter har pillat upp en pärla i näsan, vad göra?

Som sagt, min 4-åriga dotter har precis pillat upp en pärla (till pärlplattor) i näsan. Jag kan se den långt upp men inte få ut den. Vad göra?

• Svar på tråden Min dotter har pillat upp en pärla i näsan, vad göra?
  • Kimona

HAr du prövat att hålla för andra näsborren och säga åt henne att fräsa? Annars skulle jag ringt BVC

• HelenS

provat många gånger... hon nyser ofta oxå, antar att det kliar...

• soldis

ring 1177-sjukvårdsrådgivningen. Min dotter pillade in en ärta när hon var nästan 3. De kan boka tid hos akuten/Vc eller råda hur du ska göra. I mitt fall fick jag en bokad tid samma dag men lyckades få ut ärtan med hjälp av en pincett.

• bellsii

BVC ska du ej ringa d är öron näsa hals bor du i Sthlm så är d ks som gäller. Vi fick åka in när sonen petat upp ett russin!

• bellsii

Kan även kontakta när akuten

• Åttioettan

vitpeppar under näsan och hon kommer att nysa. Funkade på min dotter när hon gjorde samma sak...

• HelenS

Hon nyser flera gånger av sig själv, inget händer. Har provat suga med sugrör.

• Månskugga

Min dotter pillade upp en pärla i näsan när hon var runt fyra år. Vi åkte till akuten och de plockade ut pärlan snabbt och lätt.
    /Månskugga

• Anna i Hult

Hur gammal är hon? Om ho är under två år så kan du hålla för ena näsborren och blåsa luft i munnen på henne, som vid livräddning. Du har större lungor och med din kraft kan du trycka ut pärlan .

• HelenS

blev ett besök hos doktorn som sög ut den efter lite pill. duktig dotter!

• Anna  L

Rekommenderar varmt att prova tekniken "blåsningen" beskriven i läkartidningen redan refererad en bit upp. Fungerade otroligt bra på avslappnad och nöjd dotter 3.5 år på tredje blåsningen. Vilken toppengrej.

• Rhole Murdoch

Våran 2,5år dotter pillade upp ett hjärta som var ca 8-9mm brett i näsan. Hon ville inte fräsa och hon lät oss inte försöka pilla ut det så vi blåste i hennes mun. Efter 2 blåsningar var hjärtat ute.

Svar på tråden Min dotter har pillat upp en pärla i näsan, vad göra?