Bearbetning av Svartsjuka/lögner
Hej!
Jag är gift sedan 20 år tillbaka med min man och vi har två barn. Jag har under dessa 20 åren inte kunnat komma över tanken över att min man ljugit för mig i början av förhållandet om att han tidigare inte haft andra flickvänner osv.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 13:10Jag är gift sedan 20 år tillbaka med min man och vi har två barn. Jag har under dessa 20 åren inte kunnat komma över tanken över att min man ljugit för mig i början av förhållandet om att han tidigare inte haft andra flickvänner osv.
Hej!
Jag är gift sedan 20 år tillbaka med min man och vi har två barn. Jag har under dessa 20 åren inte kunnat komma över tanken över att min man ljugit för mig i början av förhållandet om att han tidigare inte haft andra flickvänner osv.
Det som gör mest ont är att jag fick reda på att han hade andra tjejer , det fick jag reda på under vår förlovningsdag. Sedan fick jag reda på att han haft flera tjejer från hans vänner. Han har ljugit om vilket land han kommer ifrån, hans efternamn och hans ålder. Hans riktiga ålder fick jag reda på efter 4 år och då hade jag redan fått vår gemensamma dotter som var 3 år gammal. Det kändes onödigt att avsluta förhållandet då men nu känns det att jag har vaknat till och bråkar med min man om detta nästan varje dag i en tremånaders period. Jag känner att jag inte kan lita på honom fullständigt och är väldigt besviken på honom. Jag vet inte hur jag ska bearbeta detta just nu och funderar på att skilja mig men vet inte om det gör mig lyckligare. Varför kan jag fortfarande inte komma över allt detta efter 20år? Vad kan det bero på?
Tack för svar!
Mvh
Carin