• ChAlAn

Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas

Hoppas nån kan hjälpa mig innan jag blir galen!
     Vi fick köpa en Britax Eclipse Plus Si av en kollega till min sambo. Vi fick inte med någon bruksanvisning och bilderna på stolen lämnar en hel del att önska. Jag har lyckats lista ut hur man gör med extraremmarna men hur gör man med det vanliga bilbältet!?
     Jag har sökt information på nätet men inte hittat nått. Påbritax hemsida kan jag inte ens hitta stolen...

• Svar på tråden Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas
  • myskatt
    Finesse skrev 2011-06-19 18:39:00 följande:
    Men det finns ju en stol som heter så som såldes i Sverige och den var för bakåtvänt åkande...
    Bra
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • ChAlAn

Oj, här har det hänt grejer!
     Tack för alla svar och länkar. Stolen vi köpt är utan tvekan gjord för att ha bakåt, så ingen behöver vara orolig :).

• Mela78
    ChAlAn skrev 2011-06-19 20:20:47 följande:
    Det här är inte rätt modell tyvärr. Framåtvänd stol... Tack ändå :)
    Var lite väl snabb där... Hoppas du får tag på rätt monteringsanvisning.
  • soda

Du kan maila britax så skickar det en bruksanvisning till dig!

Jag har kanske kvar bruksanvisningen på datorn hemma, kan kika ikväll och skicka den till dig isf?

• thecarseatlady
    standby skrev 2011-06-19 18:15:47 följande:
    Inboxa mig din mejl, jag har anvisningen p pdf, fick den fr Britax när jag bad om den.
    Kan du skicka den åt mig också? Köpte en sån begagnad idag och vill gärna ha bruksanvisningen också fast jag nog vet hur den ska monteras.
  • Agneta 507

Hej alla ni som har en bruksanvisning till en Britax Eclipse Plus Si liggande i datorn. Skulle behöva ha hjälp med monteringsanvisningen. Har köpt en begagnad som reservstol och vill vara säker på att montera den rätt.

• broglo

Hej!

Vet att detta är en gammal tråd, men skulle också gärna få en sådan bruksanvisning. Tror att jag har fått snurr på monteringen, men det är ju bra med en extra säkerhetscheck! Någon som har den i pdf och kan skicka över?

• JMorina

Här är en till som är i behov av bruksanvisningen! Nån som kan hjälpa till?

• JMorina

Här är en till som är i behov av bruksanvisningen! Nån som kan hjälpa till?

• Tuula 923

Hej! Jag har också fått köpa en begagnad Britax Eclipse Plus, bakåtvänd bilbarnstol och lyckas inte få tag på en manual!!! Hoppas att någon kan hjälpa mig!

• JMorina

Jag gick in på britax hemsida och frågade om dom hade den kvar. Nästa dag hade dom mailat manualen :)

• fontanell

Jag har mailat Britax, men inte fått någon repsons.
    Någon som har bruksanvisningen och kan tänka sig att maila den till mig?
    Det skulle vara mycket uppskattat.

Svar på tråden Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas