• Lindans

Deltid med fyller upp varje månad

Nu undrar jag om det finns någon vis människa som kan hjälpa mig lite.

Jag arbetar 65% natt i nuläget, och i princip varje månad jobbar jag några nätter fyllnad.
    Jag ska gå upp till heltid 1 september och jag har BF på nyårsafton.
    Hur i helskotta räknar jag ut vad jag kommer ha i pengar sedan när jag går på mammaledigt? Räknas mina extranätter? Eller ska jag bara ta mina 65% gånger 9 och heltiden gånger 3?
    FK är en djungel :)
    Vore tacksam om någon hade lite vetskap som gärna delar med sig utav den..

• Svar på tråden Deltid med fyller upp varje månad
  • Mirella85

den dan du fyller i papperna från den månads lönen ska du gånga med 12. alltså det du tjänat ett år bakåt nu idag.

om du har olika månadslön vilket du verkar ha imed jobbat upp dig så kollar du vad du haft i lön dom senaste 12 månaderna bakåt i snitt.

jag gick och fråga min ekonomi avdelning dom e duktiga på räkna ut det.. sen brukar ändå försäkringskassa inte lite på en så dom vill ändå ha ett intyg från din arbetsgivare om lönen som dom ska fylla i. så om det blir lite fel så komer dom kolla upp det

• Lindans

Tack så jätte mycket för svaret.
    jag ringde fk igår för att få något besked men det kunde hon inte svara på ?
    men jag antog att jag har rätt att räkna med alla fyllnadstimmar jag gjort under den perioden, Tack snälla för svar

• Mirella85

mm dom e så kassa på försäkringskassan man vill ha svar av dom så det blir rätt men ändå kan dom inte själv svara på det hehe..

men 12 mån tillbaka så blir det nog bra för ens anställning spelar ingen roll utan lönen är det som spelar roll i detta fall. för vi alla kan jobba olika mycket och tjäna olika. så ta dom 12 senaste månader så blir det nog bra=)

så lite så.. har två vänner som hjälpt mig att förstå mig på alla dessa saker hehe inte det lättaste

Svar på tråden Deltid med fyller upp varje månad