• Anonym (Sanna)

Var går gränsen mellan att vara vänskapligt trevlig och att flirta?

Detta är ett riktigt fjortisproblem men jag är otroligt blyg och har verkligen ingen att prata om detta med, hoppas på förståelse. Hur ska man kunna tolka att någon flirtar med en och inte bara är vänskapligt trevlig? Jag förstår att det inte finns en magisk gräns men några slags tecken bör det väl finnas? Hur märker ni att någon är intresserad av er på ett romantiskt plan? Noterar man det på dennes  kroppsspråk, val av samtalsämnen och blick? Hur ska man veta att denne någon vill mer än bara vänskap om denne inte säger det rakt ut? Jag försöker att finna tecken men vet inte riktigt vad jag ska leta efter.Antingen är jag socialt inkompetent eller rädd att få för stora förhoppningar om jag börjar överanalysera situationen på egen hand. Vissa är ju mer flirtiga än andra av naturen, hur ska man kunna veta skillnaden? Jag vill verkligen ha denne någon men känner att jag behöver mer klarhet i hur han känner för mig (utan att behöva fråga rakt ut) innan jag tar nästa steg. Tacksam för varje litet halmstrå i denna fråga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 01:05
    Jag skulle väldigt gärna flirta med honom men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag ler, söker ögonkontakt, intresserar mig i honom/ställer frågor - med andra ord är jag en värdelös flirtare! Har du några tips? Jag vill jättegärna flirta järnet med honom nästa gång vi ses utan att det blir plumpt och pinsamt. Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Var går gränsen mellan att vara vänskapligt trevlig och att flirta?
  • Anonym (Sanna)

Puffar i hopp om mer input Glad

• HäckHäxan

Jag är en flirtig person, det är bara sån jag är är, kan kalla både kvinnor och män för raring, sötnos och allt sånt där.

För min del är kroppskontakten avgörande iaf när det gäller flirtande med någon som jag liksom inte känner. Är gärna mer fysiskt nära den personen än de andra om man är en klunga med folk osv.

Svårt att förklara, känner att min hjärna är trött, får se om jag kan återkomma efter sömnen och förklara mig lite bättre

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (Sanna)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-26 04:40:54 följande:
    Jag är en flirtig person, det är bara sån jag är är, kan kalla både kvinnor och män för raring, sötnos och allt sånt där.

För min del är kroppskontakten avgörande iaf när det gäller flirtande med någon som jag liksom inte känner. Är gärna mer fysiskt nära den personen än de andra om man är en klunga med folk osv.

Svårt att förklara, känner att min hjärna är trött, får se om jag kan återkomma efter sömnen och förklara mig lite bättre
    Du får mer än gärna återkomma till tråden, gillar skarpt dina åsikter i övrigt! Ska ha den fysiska kontakten/avståndet i åtanke.
  • HäckHäxan
    Anonym (Sanna) skrev 2011-06-26 04:43:54 följande:
    Du får mer än gärna återkomma till tråden, gillar skarpt dina åsikter i övrigt! Ska ha den fysiska kontakten/avståndet i åtanke.
    Tack, nu gjorde du min dag {#emotions_dlg.flower}  kanske dags att sova när man känner sig på topp
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (Sanna)

Puffar tråden i hopp om fler svar Glad.

• Anonym (samma)

Hej. Är i en liknande situation. Det känns i luften att det är något mellan oss. Dock inget fysiskt utan mer att vi pratar mycket, börjat umgås på fritiden. Vi dras till varandra. Jag har känslor, vet inte om han har det. Men var går gränsen mellan vänner och något mer men det är ju olika för olika människor.

• Cassandra82
    Anonym (hmm) skrev 2011-06-20 17:22:12 följande:
    vi kan skoja och tex "peta" (eller kittla typ) på varandra. JAG skulle själv aldrig "peta" på någon om jag inte flirtade (haha så omoget de låter men kan inte förklara bättre). Han kan komma nära och tex lägga handen på midjan istället för axeln tex när han säger hej, de gör ingen av mina andra manliga kollegor för de är inte samma sak, där är de en ren jobbrelation.
    när flirten ligger i luften, de blir en sorts spänning, man bara känner! haha oftast är de sant så som man tolkar de men bara för de betyder de inte att den andre vill gå vidare med någonting, de kan va helt oskyldigt.
    Han kan oxå bjuda på lunch eller middag (beror på om vi jobbar dag eller kväll) och vill inte ha tillbaka något. Han kan komma spontant och ha köpt dricka eller bara anta att han ska skjutsa hem mig (vi bor åt samma håll nära varandra, han har bil och inte jag). han är extra snäll helt enkelt.
    Hade de varit en kollega som bjudit på lunch hade han kanske velat att nästa gång är de jag som bjuder..
    ett par exempel
    jag kan förstå att de är svårt att läsa av hehe för de är svårt att förklara.
    Har nåt liknande på mitt jobb med en kille. Han vet att jag är gift, han vet dessutom att jag inte har nåt "pirr" när det gäller min man. Denne kille är lite smått flörtig, liksom jag, fast jag har inte vart det mot honom, tror jag.. När jag hamnade i en mindre rolig situation så kom han förbi och kollade hur det var med mig, han tog en av våra stämplar vi har på jobbet och stämplade på min arm (sånt som jag skulle kunna göra med nån jag gillar, jag kan bli rätt barnslig när jag flörtar, typ petas och kittlas. Har inte gjort det på honom dock). Vi har kul ihop, vi ler och skrattar. Vi ler typ alltid när vi ses och jag trivs i hans sällskap.

Tycker det är skönt att bli bekräftad, då relationen med mannen inte här 100 just nu (inget allvarligt, men vi har en del vi måste jobba på). En dag när jobbarkompisen kom till jobbet så strök han på min axel/arm när han hälsade.. och dagen innan gav han mig high five när han skulle gå hem.. Hur ska detta tolkas? Det ligger en viss spänning i luften, men vet inte om det bara är jag som känner så. Oavsett så är detta bara en flört och jag skulle aldrig göra nåt med honom, då jag älskar min man.

Killar är svåra att tolka men jag hoppas att det löser sig till det bästa för dig :)
  • Anonym (I typ samma sits)

Hej!

Hittade denna tråden när jag googlade på vart gränsen går mellan att flirta och enbart genuint snäll.
    Jag är sedan över ett år upp över öronen kär i min kollega. Det började som en förälskelse som jag förnekade men sedan gick det inte längre? 
    Han fick reda på mina känslor av en numera fd kollega som ?skvallrade? och det blev lite turbulent med olika saker som hände och han pratade med mig o sa att han inte var intresserad på det sättet, men nu är vi på ruta 1 igen och hans  sätt gentemot mig känns som någon som är intresserad.
    Han behandlar mig annorlunda än våra andra kvinnliga kollegor på så sätt att han alltid erbjuder mig hjälp, tar tillfällen i akt få vara i mitt sällskap, tittar på mig o ler, gett mig komplimanger att jag ser fin ut, blir glad när jag föreslår att vi ska äta lunch ihop, han föreslår det ochså.
    vi har även lite kan kontakt på snapchat, messenger( även om det är jag som initierat den kontakren flest ggr).
    vad tror ni ? Tror ni han är intresserad av mig?

• Zoegazz
    Anonym (I typ samma sits) skrev 2024-10-06 20:26:43 följande:

Hej!

Hittade denna tråden när jag googlade på vart gränsen går mellan att flirta och enbart genuint snäll.
    Jag är sedan över ett år upp över öronen kär i min kollega. Det började som en förälskelse som jag förnekade men sedan gick det inte längre? 
    Han fick reda på mina känslor av en numera fd kollega som ?skvallrade? och det blev lite turbulent med olika saker som hände och han pratade med mig o sa att han inte var intresserad på det sättet, men nu är vi på ruta 1 igen och hans  sätt gentemot mig känns som någon som är intresserad.
    Han behandlar mig annorlunda än våra andra kvinnliga kollegor på så sätt att han alltid erbjuder mig hjälp, tar tillfällen i akt få vara i mitt sällskap, tittar på mig o ler, gett mig komplimanger att jag ser fin ut, blir glad när jag föreslår att vi ska äta lunch ihop, han föreslår det ochså.
    vi har även lite kan kontakt på snapchat, messenger( även om det är jag som initierat den kontakren flest ggr).
    vad tror ni ? Tror ni han är intresserad av mig?

Nej. 
    Zoegazz skrev 2024-10-06 20:28:56 följande:
    Nej. 
    Utveckla gärna!

Jag har iofs inte skrivit precis allt eftersom man inte kan vara anonym överallt.
  • Zoegazz
    Anonym (I typ samma sits) skrev 2024-10-06 21:18:43 följande:
    Utveckla gärna!

Jag har iofs inte skrivit precis allt eftersom man inte kan vara anonym överallt.
    Är en man intresserad är det oftast väldigt tydligt. Speciellt om han redan vet du varit/är det. Låter mest som han fiskar bekräftelse eller är trevlig bara och att du läser in för mycket, Det är mycket vanligt att män, även i relationer ger såna här signaler just för de behöver bekräftelse men när det väl kommer till kritan backar de. Tycker nästan de är värre än kvinnor här. 
    Zoegazz skrev 2024-10-07 05:44:22 följande:
    Är en man intresserad är det oftast väldigt tydligt. Speciellt om han redan vet du varit/är det. Låter mest som han fiskar bekräftelse eller är trevlig bara och att du läser in för mycket, Det är mycket vanligt att män, även i relationer ger såna här signaler just för de behöver bekräftelse men när det väl kommer till kritan backar de. Tycker nästan de är värre än kvinnor här. 
    Absolut kam det vara så! Glömde skriva att han  är singel och vill gärna vara i en relation och att vi pratar väldigt mycket om det.
    Han pratar med mig om saker som man annars tar med någon man verkligen litar på och det har han sagt  att han gör med mig.
    Det kan ochså vara frågan om en varm o innerlig vänskap  hans sida, men som han beter sig gentemot mig känns det inte riktigt så? Komplicerat hursomhelst!
  • Zoegazz
    Anonym (I typ samma sits) skrev 2024-10-07 06:31:59 följande:
    Absolut kam det vara så! Glömde skriva att han  är singel och vill gärna vara i en relation och att vi pratar väldigt mycket om det.
    Han pratar med mig om saker som man annars tar med någon man verkligen litar på och det har han sagt  att han gör med mig.
    Det kan ochså vara frågan om en varm o innerlig vänskap  hans sida, men som han beter sig gentemot mig känns det inte riktigt så? Komplicerat hursomhelst!
    Då är det bara att ta upp det om du tror han känner mer. Säger han nej kan du gå vidare och sluta fundera. 
    Zoegazz skrev 2024-10-07 07:20:32 följande:
    Då är det bara att ta upp det om du tror han känner mer. Säger han nej kan du gå vidare och sluta fundera. 
    Tack för tips!
    måste bara våga säga det med?
    Vi kam typ prata med varandra om det mesta och han säger att han litar på mig helt o fullt.

Glömde tillägga att det är en speciell stämning i luften när vi ses på jobbet och när vi ofrivilligt råkar nudda varandra så är det inte så att han blir generad  och försöker distans sig utan snarare tvärtom .
    i alla sociala sammanhang liksom vi dras till varandra och det är inte bara jag som initierar till det utan försöker lägga band på mig, men då tar han kontakt och vi hamnar alltid med varandra på nåt sätt?

Svar på tråden Var går gränsen mellan att vara vänskapligt trevlig och att flirta?