• little mommy

Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?

ABSOLUT INTE SJÄLVA BARNEN, DOM VILL VI ALLA HA!

Men själva förlossningen i sig, sättet som man födde på kan man ångra och ha velat ändra. 

Vissa som fött vaginalt och önskat snitt, och vissa som fött med k-snitt och önskat vaginalt 

• Svar på tråden Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?
  • Mamma till 3 M

Jag är nöjd med mitt snitt och min vaginala.. vaginala med sonen gick snabbt o smidigt. Hade önskat vaginalt med tvillingarna också men det blev planerat snitt som slutade i akutsnitt pga värkar men det gick också bra o de har läkt fint =)

• Kazeer

Annat: Jag är mycket nöjd med min vaginala förlossning (igångsättning) och jag är mycket nöjd med mitt (halv)akuta snitt.

Sedan ställer jag mig frågande till hur någon skulle kunna ångra ett akut snitt. För att ångra något måste man ju först ha gjort ett val och ett akut snitt är ju inget man väljer utan det är någon annan som fattar det beslutet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mammisen

Jag är glad att jag födde vaginalt. Jag ångrar dock att jag tog epidural. Under tiden den las fick jag krystvärkar och vattnet gick. Visade sig att jag då var fullt öppen. Tog den egentligen bara i förebyggande syfte.. Den gav mig värksvaghet och det gjorde DJÄVULSKT ont att lägga den. Usch! Jag hade klarat mig med min lustgas.

• principessan

Jag ångrar min andra vaginala förlossning. Inte för att den var vaginal utan för att jag inte sa till att jag vill byta bm.

• Lussekatten87

Jag är mycket,mycket nöjd med båda mina vaginala förlossningar.

• Cloud

Ångra?

Av tre förlossningar så var den tredje och sista den sämsta.

• Madja82

Otroligt missnöjd med den vaginala, Fick men, både fysiska och psykiska.

Otroligt NÖJD med mitt planerade snitt, en underbar förlossning på alla sätt och vis

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • kela81

ångrar inte en sekund att jag födde vaginalt, men jag ångrar att jag inte stod på mig mer i vissa frågor, men nu vet jag ju tills nästa gång ,-)

***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Caranlachiel

Jag är nöjd med min vaginala igångsättning, och hoppas på en likadan den här gången. Dock hoppas jag kunna vara lite mer samlad och fokuserad den här gången. Sist var jag överväldigad av allt som hände och lät mer än vad jag hade velat. Hoppas kunna gå in i mig själv lite mer den här gången.

BF 16 november
  • SailorGirl

Mycket märklig fråga. Klart jag är nöjd! Jag fick ju högsta vinsten med mig hem!

Inget av det jag var rädd för inträffade, personalen vet ju vad de gör. (Till skillnad från mig är de utbildade inom sjukvård). Det enda som jag ångrar är att jag alls skrev ett förlossningsbrev. Det var ju inte lönt för fem öre när jag inte hade någon erfarenhet av att föda sedan innan. Att jag inte ville ha akupunktur (pga dåliga tidigare erfarenheter av det) och att min man skulle ta beslut om jag inte själv kunde hade räckt isf.

Det jag är glad att jag hade med mig in på förlossningen är mammas ord att smärtan inte spelar någon roll när man får sitt barn på bröstet. Jag vet såhär i efterhand att det gjorde ont, men minns bara facinationen över att kroppen "berättade för" huvudet vad som skulle göras när värkarna kom, samt det märkliga och mäktiga i att filuren i magen plötsligt låg hos mig. Inställningen att jag skulle ta vad jag kände att jag behövde i smärtlindring gjorde mig lugn genom hela förloppet, liksom inställningen att om inte amningen funkade, så skulle lilla hjärtat klara sig fint på flaska.

• astalacasta

Jag är extremt nöjd med båda mina förlossningar. Det var otroligt häftigt att föda barn.

Jag vill inte ha fler barn, men om jag kunde få göra om själva förlossningen en gång till utan att det blev något fler barn av det så skulle jag gärna göra det.

• CeeJay

Annat: Jag är relativt nöjd med min första förlossning som var vaginal. Det jag inte är nöjd med så här i efterhand är nog mest att jag var lite dåligt påläst om att det kanske inte blir som man tänkt sig Jag ville föda stående på knä mot en saco-säck i sängen men det slutade med traditionellt "ligga på rygg i gyn-ställning". Var så trött efter över en timmes krystande och behövde yttre presshjälp eftersom dottern inte ville komma ut. Är också missnöjd med vissa delar av eftervården.

Är jättenöjd med min andra förlossning, vaginal efter igångsättning. Allt gick som smort och jag födde på förlossningspall precis som planerat.

• Trollet Ludenben

varför är akut snitt med? man kan ju inte direkt ångra något man inte kunde välja.

Älskade ungar
  • little mommy
    Trollet Ludenben skrev 2011-06-21 20:32:34 följande:
    varför är akut snitt med? man kan ju inte direkt ångra något man inte kunde välja.
    Nej men det kanske hade kunnat förhindras? kanske om man försöker föda tvillingar, eller barn i säte. så kunde man valt planerat snitt som kanske gått lugnare. än ett försök till vaginalt som sen blev ett akutsnitt.
    lika så vid havandeskaps förgifning kan man förebygga och förhindra att det blir akutsnitt, genom att ta ett planerat snitt i tid
    Det var mer så jag menade  
  • bergslagsdotter

Annat: Kom till BB 7,30 för att bli igång satt, hände inte så mycket under förmiddagen, vid lunch försökte dom på nytt utan resultat. Fick lite små värkar och då gick pyrets hjärtslag ner till hälften.
    Strax efter lunch började jag frysa lite och när kvällsbarnmorskan gick på hade jag lite feber också.
    Vid tretiden kom bm in och vi pratade lite fram och tillbaka medan vi väntade på läkaren, men så fort han kommit kom vi överens om kejsarsnitt - för bådas hälsa. Men absolut inte akut.
    Fem minuter efter det att bm gått ut för att ringa op så kommer hon in igen, det var inte akut men op ville att vi skulle komma på en gång. Så klockan 16 låg jag på opbordet och 16.38 är lilltjejen född.

Orsaken till att hennes hjärtslag hade gått ner var att navelsträngen låg i kläm.

• J1983

Tycker kanske att det är en lite konstig fråga, upplever inte att jag gjort några val vid någon av förlossningarna utan det har blivit som det blivit och det har gått relativt bra. Däremot är jag väl kanske lite besviken på att den sista förlossningen gick så satans snabbt och därför blev en skräckupplevelse men ångra, nja? det var ju inte nåt jag kunde ha gjort annorlunda.

Svar på tråden Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?