• Fairy of the Valley

när började ert barn torka sig själv efter gjort nr 2?

min son är 5, 5 och jag torkar honom fortfarande... när ska man börja med att han gör det själv?

Lev i nuet
  • Svar på tråden när började ert barn torka sig själv efter gjort nr 2?
  • Lilith Dark

Min dotter lärde sig det när hon var drygt fyra. Min yngsta son fyllde fem i Maj, och han började väl för ungefär en månad sen. Och min äldsta son är så gammal så jag inte kommer ihåg när han började Glad

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Lilith Dark

Låt honom torka först och sen torkar du efter om det behövs. Jag sa åt min son att han ska torka tills det inte kommer mer på pappret, då är det färdigtorkat. Lycka till!

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • alexs mamma

Min äldste son fyllde 6 år i februari. han börjar förskoleklass till hösten och i våras insåg vi att det nog är bra om han kan fixa sina toa besök själv. Det funkar ju inte riktigt i skolan att tro att det skall kunna komma en fröken och torka under tex en rast...

I början var han mycket ovan och tyckte det var äckligt, ville inte få bajs på fingrarna etc. men vi sa att han måste träna får han bajs på sig får ahn tvätta sig osv.
    i början kasnke den förta månaden villa han att vi skulle komma och se så han hade torkat sig ordentligt och var helt ren innan han satte på sig kalsongerna.
    Nu 5 mån senare klarar han det hetl själv.
    hade vi inte "tvingat" honom att börja göra det själv hade vi torkat honom  fortfarande...

• 010306

4 år ca på alla 3 här.
    Dem brukar ju säga att dem ska kunna det när de börjar förskoleklassen om inte annat.

• Erics mamma

Strax över 3 år när han började vilja torka sig själv, jag eftertorkar men oftast är det helt ok.

• Cia o krabaten

Dottern var nog 5,5 år ungefär.
    Är  jag hemma vill hon att jag ska torka men annars fixar hon det själv. 

• Fairy of the Valley

ok ja så får jag göra... han får torka först o sen torkar jag efter och ser så det ser ok ut... får börja med det imorgon... tack =)

Lev i nuet
Svar på tråden när började ert barn torka sig själv efter gjort nr 2?