Idag var vi och pratade med genetikdoktorn..
de friska människorna har alltid 2% chans till nått galet med barnet, (missbildning lr handikapp), vi ligger på 3%, alltså en liten förhöjd risk.
Enligt läkaren så sa han om NUPP/KUB ser bra ut (vilket det gjorde på oss 1:5000) så finns de ingen stor risk för fel hos barnet för NUPP/KUB visar oftast om det är något fel över lag med kromosomerna.
Det är inget krav från läkarna att vi ska göra fostervattensprovet den 13 juli kl 9.00 så vi har tid, utan de är o hållet upp till oss.. Kromosomfelet ligger i min släkt o ingen är skadat över huvudtaget o även jag har felet.. men är frisk..
Så han sa att det är jääteliten risk för fel, MEN de kan göra gott om man kollar så man e säker..
Grejen är att om man e osäker varje graviditet så kan man kolla varje barn... Segt de där, då ja inte ens vet om jag vill göra det nu...
Hur hade ni gjort?
Göra de för ungens skull TROTS att risken e så liten som en frisk mamma o pappa utan kromosomavvikelser (skiljer 1%)...??
Eller helt o hållet gå på magkänslan, att allt är bra för den känslan hade jag inför NUPP_UL... Jag va hur lugn som helst... O visst hade jag rätt, inget fel där inte..