• az81

behöver lite hjälp. Skall på bröllop och har inget ......

jag är bjuden på bröllop ( 13 juli) i Turkiet. Det är en vän till mig som gifter sig. klädkoden är formal dress. Men jag har ingen idé vad jag skall ha på mig.

Skall köpa kläderna innan jag åker. Jag är en av oss alla som också behöver en större storlek så jag har fått problem då jag även är ganska kort.

Hittar inget jag tycker om i min storlek.

Så jag undrar om någon har något tips på vad man kan ha på sig och framför allt vart jag kan köpa det samt något som inte är allt för dyrt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-04 16:20
    Har äntligen hittat en klänning. Har varit med den hos sömerska eftersom den var lite för lång ( med andra ord MYCKET för lång). köpte den på rea, 50 % av ordinarie pris.

Det är en klänning i empirestil.

• Svar på tråden behöver lite hjälp. Skall på bröllop och har inget ......
  • aprilmamma44

satsa på en luftig långklänning...är ju såå fint oavsett form tycker jag=) Finns massor varianter i olika former och prisklasser just nu! dessutom är det ju rea lite överallt nu så skynda fynda=)

• Felidae

Jag är också kort och rund och ser inte klok ut i långklänning. Lyckligtvis betyder formal dress inte nödvändigtvis ankellång klänning, utan en finare klänning som går nedanför knät går utmärkt. Jag ska på bröllop med klädkod mörk kostym och har just köpt en klänning på HMs BIB. Kolla där! Min var ärmlös, men jag ska ha en kort kofta eller en sjal över armarna. Beroende på hur storlek du behöver kan du kanske hitta klänningar på Indiska också, de har upp till XL, vilket motsvarar ca strl 48.

• ventilera mera

Den här har jag köpt: http://www.bonprix.se/se/Klaenning-3129224-bundle.htm?sourcePageClick=article_image och den är jättebra, har också större storlek. Nu vet jag ju inte hur stor du är, men jag ligger väl nånstans på 48 och den klänningen hänger riktigt löst på mig.

Var i Turkiet är bröllopet och hur tidigt åker du dit? Vi hade bröllop i släkten för nån månad sen och min svärmor köpte massor av kläder i Istanbul innan hon kom tillbaka till Sverige (de bor halva året här, halva där) och de är rätt billiga till och med hos fina affärer och skräddare. Det fanns gott om bra storlekar och fina klänningar också för yngre, sa hon iallafall.

• az81
    ventilera mera skrev 2011-07-01 16:38:31 följande:
    Den här har jag köpt: www.bonprix.se/se/Klaenning-3129224-bundle.ht... och den är jättebra, har också större storlek. Nu vet jag ju inte hur stor du är, men jag ligger väl nånstans på 48 och den klänningen hänger riktigt löst på mig.

Var i Turkiet är bröllopet och hur tidigt åker du dit? Vi hade bröllop i släkten för nån månad sen och min svärmor köpte massor av kläder i Istanbul innan hon kom tillbaka till Sverige (de bor halva året här, halva där) och de är rätt billiga till och med hos fina affärer och skräddare. Det fanns gott om bra storlekar och fina klänningar också för yngre, sa hon iallafall.
    bröllopet är i Bodrum. flyger dit med direktflyg från Göteborg.
Svar på tråden behöver lite hjälp. Skall på bröllop och har inget ......