• izzi

Är 46 för gammalt för att bli pappa?

Verkar mest vara kvinnor som hänger här och alla verkar vara i samma ålder. Min man är nio år äldre än mig och jag önskar så gärna ett bar till. Han skulle om det går vägen i sådana fall bli 46. Är det för gammalt? Jag vill inget hellre!

Själv tänker jag inte på vår åldersskillnad, men vi bor ju i en småstad och här ser man lite konstigt på de som är äldre föräldrar.

• Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?
  • Mamma 24 7

Håller med er andra här. Och 46 idag är inte vad 46 var för 20 år sedan heller, DÅ var det säkert "mycket" men idag tror jag vi är "yngre längre". Tycker inte att 46 är något problem, och det är ju inte så ovanligt idag heller, så man "sticker inte ut" på samma sätt som man kanske gjort förr heller.

• Minna76

Min man är 50 år och jag skulle gärna få barn med honom. Han har redan små barn sen innan. Så han skulle åtminstone vara 52 när vi får barn, själv skulle jag vara 38. Jag tycker inte det är för gammalt. Han är en underbar pappa och det skulle han vara även åt vårt gemensamma barn! Glad

• Issi

Väntar barn nu med min sambo och han kommer att vara 44 när barnet kommer, ser inte alls något problem i det. Dessutom är jag ganska mycket yngre (25) så det kanske väger upp : ) Nej men allvarligt talat, just i vårt fall tror jag bara det är positivt, han säger själv att han är mycket säkrare i sig själv och sin roll som pappa nu (han har ett tidigare barn) än när han var runt 30... Hur det går för mig återstår att se ; ) 

• Lilly77

Min man kommer att vara 46 när vårt barn föds. Han tycker inte att han är för gammal (och inte jag heller).

• Birgitta2

Igår stod det om en indisk man som var 96 som nyss fått sitt andra barn . Min svåger var 52. Och den ungen har det kanonbra. Så go for it!

• mamma 02

Nu har jag kört tre ÄL-test per dag (fredag, lördag och söndag utan glad gubbe). Vi hade sex i tisdags, torsdag och fredag. Vecka 44. ÄL 3/11 BIM 17/11 FD: 1-4/11-12. Vad tror ni om det?

ÄL 3/11 BIM 17/11 FD: 1-4/11-12
  • Katitzi

Tycker det beror på pappan själv vad han vill lycka till!!

• mamma 02
    Katitzi skrev 2012-11-05 05:24:03 följande:
    Tycker det beror på pappan själv vad han vill lycka till!!

Förvånad
    ÄL 3/11 BIM 17/11 FD: 1-4/11-12
  • Katitzi

[quote=67410046][quote-nick]mamma 02 skrev 2012-11-05 06:04:36 följande:[/quote-nick][/quote] menar alltså att om en man på 46 års ålder vill bli pappa är det inget jag lägger mig i. Det är upp till honom..... Och mamman då vill säga

• mamma 02

Nu har jag kört tre ÄL-test per dag (fredag, lördag och söndag utan glad gubbe). Vi hade sex i tisdags, torsdag och fredag. Vecka 44. ÄL 3/11 BIM 17/11 FD: 1-4/11-12. Vad tror ni om det?

ÄL 3/11 BIM 17/11
Svar på tråden Är 46 för gammalt för att bli pappa?