• LivL

Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?

Tycker det är helt onödigt att köpa en present till bebisarna (två i det här fallet) för att:
    1. De förstår uppenbarligen inte.
    2. De får så mycket ändå.

Så jag vill köpa någonting till föräldrarna.

Vilken gåva hade DU uppskattat efter förlossningen? Tips tack! 

• Svar på tråden Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?
  • LivL
    silvermåne skrev 2011-06-23 14:47:33 följande:
    Kanske en presentkorg med ost, kex, frukt och godis i.

Baka en mat-paj eller eller gör en stor lasagne att ta med
    Ja, det blir nog en korg med lite av varje. En lyxig kräm eller duschkräm och något gott. En liiiiiten flaska champagne kanske..?
    Tack för hjälpen hörni? Fler förslag?

Kan ju tillägga att det ska med redan när jag hälsar på på BB... 
  • Dimitra
    LivL skrev 2011-06-23 14:52:08 följande:
    Kan ju tillägga att det ska med redan när jag hälsar på på BB... 
    En pizza i sånna fall Sjukhusmaten är inte rolig och man är hungrigast i Sverige när inget längre trycker mot magsäcken och man håller på att starta mjölkproduktionen.
    The Dimitra universe.
  • pernillal

jag fick ett presentkort till en massage utav min vän efter första förlossningen!

vi fick också barnboken (tror den heter så..), som vi har läst oss kloka i=)

• LivL
    pernillal skrev 2011-06-23 14:56:01 följande:

jag fick ett presentkort till en massage utav min vän efter första förlossningen!

Har man verkligen tid med sånt..? Med fyra barn varav två nyfödda...
  • LivL

Presentkort på fotvård kanske?? Hennes fötter ser för j*vliga ut, jättesvullna.

• Tazzme

Jag ska alldeles just iväg och hälsa på min kompis som fick barn förra veckan. Jag har med en liten lapptäcksfilt jag sytt själv (80*80 cm) och en kaka.

Vet ju inte om det är nåt hon vill ha (men jag hoppas det!) men jag skulle nog själv uppskatta den presenten! Små, små babykläder växer de ju så snabbt ur, men filten kan ju användas länge och till mycket, i barnvagnen, som täck, som lekfilt etc. Så den uppskattas väl nog säkert av föräldrarna själva, även om presenten är till bebisen. Sen har jag med en kaka också, tänkte först ta med lite hemlagad mat, men den hann vi äta upp själva!  Skrattande *skratt*

• LivL

Kan ju även tillägga att jag köpt en massa kläder redan, för det är så billigt här.

Och nu sitter jag här utomlands och försöker hitta fotvård därhemma. Jobbigt när de inte har hemsidor!! 

• MrsKnapa

Biobiljetter och att du lovar när bebis är 1-3 mån beroende på om den sover bra i vagnen att du tar en prom me den runt bion och ger dem presentkort på biobiljetter :) Men då får du hålla dig i närheten så dem vet att dem kan springa ut om de e nåt o alltså kan kännasig trygga o slappna :)

• Jagsjälv
    LivL skrev 2011-06-23 14:57:16 följande:
    Har man verkligen tid med sånt..? Med fyra barn varav två nyfödda...
    Man får hoppas att det finns en förälder till... Lite massage skulle nog inte många mammor tacka nej till. Presentkorten bukar gälla ett år, så man behöver ju inte kila iväg direkt...
  • Dohgon

en DVD-box av någon bra serie, gärna jättemånga timmars serie också! Många uppesittarnätter som det kan vara skönt att ha något att titta på =)

Förstod det att det var två nyfödda också så då är verkligen dvdbox välkommet. Har själv tvillngar på 5 månader =)
    Annars är nog mat det bästa, massa matlådor att bara lägga i frysen.

• Tudor 05
    pernillal skrev 2011-06-23 14:56:01 följande:

en barnbok är ju jättebra! min kille fick en i födelsedagspresent av mig (bland annat, han fick roligare saker med ;) när vi fick vårat första barn (en månad innan).
    Den hette Babyliv och den har varit jättebra. Använder den lika mycket nu med andra barnet ;)
Svar på tråden Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?