• Liljendahl

vikten : står stilla!

Hej!

Vi fick barn 29 mars, hade då gått upp cirka 30 kilo. Började för cirka 4 veckor sen med att sluta med allt godis, dricka, chips, osv osv - gick ner 2 kilo första veckan... Nu står jag stilla sen 2-3 veckor tillbaka.

Jag äter 2 bröd med kokt ägg på morgonen vid 7-8
    Protein bar (200kcal) vid 12.00
    Middag vid 3-4 tiden.
    En frukt vid 7 tiden... o jag går ut 1½ timme per dag på promenad med syskonvagnen.

VAD MER ska jag göra? :S man tappar ju motivationen ganska fort när man inte ser resultat.

• Svar på tråden vikten : står stilla!
  • Fridayyy

Ammar du? Det gör jag och tror det gör att jag INTE går ner i vikt, (samt lite för mycket choklad..). Min BM sa att det kan dröja 6 mån innan man går ner i vikt pga amning.

• astro

Du äter för lite. Kroppen släpper ogärna reserver innan bebisen är 4 månader.

Byter du till LCHF går det fortare och du slipper vara hungrig. Som du äter nu riskerar du på sikt att tappa muskler också. 

• helene306

Du äter på tok för lite, därför står du still i vikt. Säger som ovanstående: ät lågkolhydratkost och dina kilon kommer försvinna men eftersom du ätit väldigt lite kan det ta ett tag för kroppen att släppa ifrån sig det lagrade fettet. På köpet håller du dig mätt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • glit

Jag går inte heller ner....har gått ner 13kg av 23 och vill helt gå ner ungefär 5-7kg till. (var ngt underviktig vid start) Eller egentligen vill jag bara att mina byxor ska passa igen. Grejen är bara att jag har tappat min aptit, jag får tvinga i mig några tuggor av en macka.. har tillomed svårt att få i mig frukt nu. Försöker att inte äta massa socker och skit men nu blir det nästan att jag måste för att bara få i mig något öht..och det går lättare när det är sött.

Nu är det visserligen bara 1 månad sen jag fick min son men jag tänkte att eftersom jag helammar, hur mkt som helst och inte får i mig någon mat + att jag promenerar mycket tänkte jag att jag borde ju rasa i vikt. Men det kanske är samma sak här då, att kroppen inte vill släppa iväg några kilon?

• Aniko

Ha tålamod och ät mer, men nyttigt!

Jag står också still på 71 kg och har 6 kg kvar till det jag vägde när jag blev gravid (födde 27 april) och det spelar ingen roll hur nyttigt jag äter. Jag ammar för fullt och kör ingen ersättning och jag är säker på att det är först när jag trappar ner på amningen som jag kommer börja gå ner i vikt på allvar. Så var det med min förste son. Det är som att kroppen behöver fettreserver för att klara av amningen.

När jag sedan gick tillbaka till jobbet igen rasade jag verkligen ner och vägde mindre än innan jag blev gravid och det trots att jag åt massa godis med mera (ammade då morgon och kväll fortfarande i och för sig tills sonen var 2,5 år). 

Svar på tråden vikten : står stilla!