• gumman1982

Hur ska jag gå vidare, från detta läge?!

Min sambo sedan 15 år tillbaka har nyligen helt plöttsligt tappat den där speciella känslan för mig. Anledningen säger han är pga att huset inte blir klart, ekonomin är ansträngd, vi har gård med lite djur och barnen (våra gemensamma, 8 och 6 år gammla) är jobbiga/trottsiga. Detta har gjort att han nu gjort slut pga att det är jobbigt och att det fattas någon känsla för mig.

Han säger att det känns som rätt beslut men att han inners inne vill att det ska funka mellan oss.
    Jag har försökt allt, ändra mitt beteende, vara trevligare. Vi har varit en gång hos familjerådgivningen innan han sa att det var slut. men det gick för lång tid emmellan besöken så han gav upp. Jag går hos psykolog för att reda ut mina kännslor mm och för att inte ösa allt över han. Han skulle till en psykolog som han tidigare pratat med ang andra problem han har (han säger att han vill dit för att reda ut sina kännslor för mig) men han har inte varit där än..

Till allt det här hör att vi måste bo i samma hus tills detta är klart för försäljning, vilket vi inte har pengar till i nuläget.

Han har nu börjat åka på resor med kompisar och lämnar barnen hemma hos mig hela tiden. Han beter sig som om han inte har barn utan bara passar dom ibland.. detta gör mig mycket ont.

Han säger så mycket som gör mig snurrig. ena stunden vill han vara nära och nästa är han avståndstagande. Han säger att han vill att det ska funka men han vill att det är slut.
    Ordet att göra slut för honnom är inte samma som för mig har han förklarat.. Jag anser att gör man slut så är man fri att träffa andra, men han ser det som om vi bara ska vara ifrån varandra ett tag.. men samtidigt säger han att det känns som rätt beslut.. Förvirrande!

Jag vill ju trotts allt att det ska lösa sig och att vi ska kunna leva tillsammans, trotts allt som jag stått ut med innan. (lögner, svek mm)

Han säger sig aldrig ha varit otrogen, och han har inte träffat någon annan nu, han har inte heller tänkt träffa någon annan säger han..

Vad ska jag göra?
    Hur ska jag bete mig?
    Tror ni det går att lösa?

• Svar på tråden Hur ska jag gå vidare, från detta läge?!
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är så mycket som handlar om er relation så jag skulle rekommendera er fortsatt familjerådgivning. Att gå hos olika psykologer gör att fokus inte kommer på er relation. Ni behöver hjälp att se och förstå vad som gått snett och vad ni skulle kunna göra för att kunna fortsätta tillsammans. Det är inte lätt att göra detta själv utan man kan behöva någon utomstående som är neutral. Om ni båda vill så finns alltid möjligheter att förbättra relationen. Problemet kan vara att när hopplösheten träder in så är man nära att ge upp men det kan handla om att man själv inte vet vad det är man skall göra. Jag skulle tro att ni kommit ifrån varandra känslomässigt. Det innebär att ni slutat SE varandra och varandras känslor och behov. Det är lätt att det blir så när man har små barn och hus att renovera.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Hur ska jag gå vidare, från detta läge?!