tonårstjej nu 18 år och krogen
har en tjej som fyller 18 år nu och efter några stormiga år här hemma då vi haft jobbigt på olika sätt, men förmodligen lindrigt när jag ser/läser om andra tonåringar....men ändå jobbigt med känsloutbrott, jobbigt med skola, visst skolkande och sådant så har dottern nu mognat enormt sista tiden.
Nu har vi roligt igen och kan umgås utan att bråka och hon är åter min goa lilla tjej som säger " mamma jag älskar dig"
Hon är hyfsat skötsam, kan absolut dricka lite men inget jag direkt märker av att hon ligger hela dagen efteråt, kräks eller något sådant men visst partajjar hon. Nu fyller hon 18 år och ser sååå fram emot att gå på krogen.
jag unnar henne det samtidigt som jag lite bävar för det ändå, minns min egen tonårstid och vill bädda in ungen i bomull .
Vet inte vad jag ville mer än att bara skriva att efter ett par stormiga år blev det bra, men min oro är kvar och min önskan att skydda henne från allt...när hon går ut kan jag ligga vaken till hon kommer hem och när hon sover borta har jag en klump i magen av oro.
Men å andra sidan den känslan går nog aldrig helt över gissar jag.