• fbdase

Sonen tittade på väderflickor, mamman arg.

Jag och frun ertappade nyligen sonen (15 år) med att kolla på lättklädda väderflickor. Hon blev genast upprörd, medan jag själv i hemlighet genast föll tycke för dessa prognoser, så mycket att jag alltid låter dagen börja med en värmande prognos Flört.Nu vill hon att jag ska prata med honom.

Jag vill inte vara någon hycklare och moraltant, så vad säger ni? Ska säga till grabben att han ska vara mer försiktig med att inte bli påkommen av mor sin? Eller ska jag säga till honom att det är olämpligt.

Länkar till de trevliga prognoserna:

">

">

(min favorit) 

• Svar på tråden Sonen tittade på väderflickor, mamman arg.
  • Fru Kwasthilda

Eeeehh ok. Det som var din favoritlänk var ju fullt påklädd. Är frun extremt pryd eller? Jisses, förbjud inte sonen att kolla på tjejer.

• Brinken

Vad är det för fel på er?

Det vore mer konstigt om han inte tittade på väderflickor. Din fru vet säkert inte hur det är att vara tonårig kille men du borde veta så varför försvarade du honom inte?

• Karolinan01

Det luktar Flashback om tråden Flört.

• ViolinaX

Hahaha, jag hoppas verkligen att du skämtar! De där flickorna är väldigt söta och rara, och visar betydligt mindre hud än vad tjejerna i din sons klass gör en helt vanlig dag. Sätt dig utanför sonens grundskola en vanligt dag och du kommer att rodna (eller nej, gör inte det förresten - du kan ju få rykte om att vara ful gubbe...)

Skämt å sido, vad är det din fru blev så upprörd över? Knappast att sonen får se tio cm bar hud utan förmodligen att hon tyckte att det är sexistiskt med flickor som presenterar vädret på det sättet. Finns det någon liknande kanal med "lättklädda" killar som vi kvinnor kan få titta på?
    Eller har hon svårt för att inse att er lille söte gosse plötsligt håller på att förvandlas till MAN? Är han enda barnet? Och hur gamla är ni?
    Eller har hon i hemlighet hoppats på att han ska bli en glamorkille och vara med i melodifestivalen om ett par år - och blir besviken när hon nu förstår att han är en helt vanlig, tråkig heterokille?

Jag råder dig att göra två saker:
    1. Tala allvar med din FRU. Sitt ner och diskutera vad i videon hon blev så upprörd över. Det kan ju som sagt inte vara själva nakenheten för i så fall så måtte hon vara medlem i någon hemlig sexfientlig sekt!!!

2. Ge din son datorförbud retsen av somarlovet (det impar säkert på frugan, he he) och säg åt honom att åka ner till stranden istället, DÄR finns naken hud! Är det inte badväder så får han väl sätta sig på en bänk på närmsta torg och spana på shoppande tjejer. Eller så kan han ta sig en promenad i parken med grannens lilla söta pudel - så får han kanske chans att å PRATA med tjejerna också!  Detta kommer att resultera i att han kommer att bli en snygg, solbränd tjejmagnet istället för en blek datornörd - och snart kommer han ha en riktig tjej att låsa in sig på rummet med!!!  Solig

Lycka till Glad

• ViolinaX

Däremot tycker jag att det är lite pedo-varning när en vuxen karl blir "varm" av att titta på småflickor! Lämna den där sekten NU och väx upp!!!!

• Karolinan01
    ViolinaX skrev 2011-06-26 07:24:13 följande:
    Hahaha, jag hoppas verkligen att du skämtar! De där flickorna är väldigt söta och rara, och visar betydligt mindre hud än vad tjejerna i din sons klass gör en helt vanlig dag. Sätt dig utanför sonens grundskola en vanligt dag och du kommer att rodna (eller nej, gör inte det förresten - du kan ju få rykte om att vara ful gubbe...)

Skämt å sido, vad är det din fru blev så upprörd över? Knappast att sonen får se tio cm bar hud utan förmodligen att hon tyckte att det är sexistiskt med flickor som presenterar vädret på det sättet. Finns det någon liknande kanal med "lättklädda" killar som vi kvinnor kan få titta på?
    Eller har hon svårt för att inse att er lille söte gosse plötsligt håller på att förvandlas till MAN? Är han enda barnet? Och hur gamla är ni?
    Eller har hon i hemlighet hoppats på att han ska bli en glamorkille och vara med i melodifestivalen om ett par år - och blir besviken när hon nu förstår att han är en helt vanlig, tråkig heterokille?

Jag råder dig att göra två saker:
    1. Tala allvar med din FRU. Sitt ner och diskutera vad i videon hon blev så upprörd över. Det kan ju som sagt inte vara själva nakenheten för i så fall så måtte hon vara medlem i någon hemlig sexfientlig sekt!!!

2. Ge din son datorförbud retsen av somarlovet (det impar säkert på frugan, he he) och säg åt honom att åka ner till stranden istället, DÄR finns naken hud! Är det inte badväder så får han väl sätta sig på en bänk på närmsta torg och spana på shoppande tjejer. Eller så kan han ta sig en promenad i parken med grannens lilla söta pudel - så får han kanske chans att å PRATA med tjejerna också!  Detta kommer att resultera i att han kommer att bli en snygg, solbränd tjejmagnet istället för en blek datornörd - och snart kommer han ha en riktig tjej att låsa in sig på rummet med!!!  Solig

Lycka till Glad
    Det är bra och konstruktiva råd du ger ts. Dock tror jag, utan att förringa frågeställningen, att tråden är oseriös. Det räcker med att snegla åt ts nick - fbdase (ett vanligt uttryck man slänger sig med på Flashback) Flört.
Svar på tråden Sonen tittade på väderflickor, mamman arg.