• en rund boll

Vita tajts? Varför?!

En stilla fråga, varför envisas vissa kvinnor, tanter, tjejer med att använda vita tajts?
    Fattar ni inte hur fult det är? Att ALLT syns? 
    Ser ni er inte i speglen innan ni går ut?
    Ingen, vare sig du är 18 eller 65 klär i det här!

Kan någon snälla förklara varför ni envisas med att sätta på er detta hemska missklädsamma plagg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 09:24
    Sluta använd tajts överhuvudtaget! Totalt poänglöst plagg, finns INGEN som helst mening med att iklä sig något som gör benen kortare och tjockare! Oavsett färg!

• Svar på tråden Vita tajts? Varför?!
  • SoStylish

Det har hänt igen!

I förrgår när jag befann mig i matbutiken för att inhandla lite ingredienser till kvällens middag så dök hon upp framför mig. Den överviktiga kvinnan i vitt tight linne, vita tights och vita trosor under! Jajjamensan, hon använde tightsen som byxor och lämnade verkligen inte mycket över till fantasin. Det var nog det mest smaklösa jag någonsin sett och jag kommer att få jobba hårt på att få bort bilden ur huvudet....

• lille Birger
    SoStylish skrev 2011-08-02 12:57:54 följande:
    Det har hänt igen!

I förrgår när jag befann mig i matbutiken för att inhandla lite ingredienser till kvällens middag så dök hon upp framför mig. Den överviktiga kvinnan i vitt tight linne, vita tights och vita trosor under! Jajjamensan, hon använde tightsen som byxor och lämnade verkligen inte mycket över till fantasin. Det var nog det mest smaklösa jag någonsin sett och jag kommer att få jobba hårt på att få bort bilden ur huvudet....
    Nästa gång du ser henne kan du ju tipsa henne att stringtrosor inte syns lika bra genom tightsen.
  • CocoC

Usch, stackare! Själv har jag lämnat trygga och nästan tightsfria Stockholm under semestern och har också fått min beskärda del av detta plagg :( Igår t ex på en nöjespark i Sverige...Solen gassar, varmt och skönt och vart man än vänder sig - tights i alla dess färger och former. Under avklippta jeans, under knälånga kjolar, som byxor osv. Till och med min man som aldrig brukar lägga märke till vad folk har på sig reagerade på att så många bar det där märkliga plagget som han kallar damasker

• TheCoopers
    ScarlettO skrev 2011-08-02 15:17:22 följande:
    Usch, stackare! Själv har jag lämnat trygga och nästan tightsfria Stockholm under semestern och har också fått min beskärda del av detta plagg :( Igår t ex på en nöjespark i Sverige...Solen gassar, varmt och skönt och vart man än vänder sig - tights i alla dess färger och former. Under avklippta jeans, under knälånga kjolar, som byxor osv. Till och med min man som aldrig brukar lägga märke till vad folk har på sig reagerade på att så många bar det där märkliga plagget som han kallar damasker
    I'm the me I choose to be ...
  • Sarah f
    ScarlettO skrev 2011-08-02 15:17:22 följande:
    hihi, damasker!
  • Snake

Lotta Engberg verkar i alla fall gilla detta plagg Jag hade ett par vita capritights ett par sommrar sen tom med spets på men nu har jag insett hur fult det är. Jag använde dom dock alltid med något långt över.

Använder fortfarande tights men endast svarta och alltid med något längre rumptäckande över :) Och allldrig med shorts över, huvva inte snyggt på folk över 20.

• Ung Mamma 91

Kan tillägga: Vi tycker alla olika. Hur skulle världen se ut om alla skulle tycka som dig ? ha samma smak som dig ? Tror världen skulle va ganska så tråkig...

• Snake
    Ung Mamma 91 skrev 2011-08-03 22:53:10 följande:
    Kan tillägga: Vi tycker alla olika. Hur skulle världen se ut om alla skulle tycka som dig ? ha samma smak som dig ? Tror världen skulle va ganska så tråkig...

Då ska du fortsätta använda dessa, dra inte upp dem för mkt framtill bara ;) Mummelbyxor är inte snyggt i någon form..

och tillägger det var inte efter att ha läst den här tråden jag slutade använda vita tights utan av mig själv hehe.

Vita tights är visst lika stillöst som foppatofflor enligt den begiga kärringen på 40+ på fyran som har mode.

Alla modeexperter på tv har samma stil de tipsar om, så otrooligt tråkigt, välstädat å korrekt..       
  • en rund boll
    Ung Mamma 91 skrev 2011-08-03 22:51:16 följande:
    hmm , jag tycker tajts är snygga om rumpan men de är väll bara jag...
    Nej, det finns många som dig. 
    Ung Mamma 91 skrev 2011-08-03 22:53:10 följande:
    Ja, det hade den. Tråden handlar inte om att alla ska se likadana ut. Eller såg alla likadana ut innan de vita tajtsen gick sitt segertåg över vårt avlånga land? 

• lille Birger

Jag förstår verkligen att vissa känner sig sexiga och eleganta med vita tajts på sig. {#emotions_dlg.flower}

• heleneangel

Ja herrejösses har ställt mig den frågan många gånger.....varför vita tights, varför tights över huvud taget ?! kommer inte in i min garderob!

Svar på tråden Vita tajts? Varför?!