• Anonym (...)

Allt fungerar bra UTOM sexet...

Jag och min man har tagit oss från botten av  vårt förhållande upp. Känns som att det mesta funkar, vi har det bra. Förutom en sak, sexet. Det är i princip obefintligt och det är jag som är problemet. Jag har helt enkelt ingen lust och min man håller på att bli galen... Han känner sig värdelös, oduglig, oattraktiv. Det är han inte. Jag försöker säga det men han kontrar med: Hur skulle det kännas för dig om jag inte skulle vilja röra i dig?

Det skulle inte kännas bra, nej. Men vad ska man göra?? Finns det hjälp att få? Jag äter antidepressiva för ångest. Sexlusten var som bortblåst innan det så jag kan inte skylla på det. Dom två barnen? Jag vet inte, yngsta är 4..

Är det kanske all oro, ångest som jag gått med i så många år som satt sina spår? Hur får man bukt med det? Även om jag nu mår bättre så har sexlusten inte kommit tillbaka. Jag onanerar inte, jag fanstiserar inte. Det är liksom helt DÖTT där nere, och jag är inte ens 30 Rynkar på näsan

• Svar på tråden Allt fungerar bra UTOM sexet...
  • Fru Kwasthilda

Är du kär i honom? Ser du på honom och känner att det pirrar i kroppen därför att du älskar honom - någon gång ibland i alla fall?

• Anonym (...)
    Fru Kwasthilda skrev 2011-06-26 19:31:45 följande:
    Är du kär i honom? Ser du på honom och känner att det pirrar i kroppen därför att du älskar honom - någon gång ibland i alla fall?
    Efter så många år tillsammans kanske man inte känner sig stormkär varenda dag. Men jag älskar honom absolut. Och det finns dagar då jag känner mig riktigt, riktgit kär.
  • Fru Kwasthilda

Ok, bra start. Antidepressiva och/eller p-piller kan ta död på lusten fullständigt, ha det i bakhuvudet. Sen så kan lång avhållsamhet göra att man slocknar fullständigt, likaså krav och tjat. Mitt tips är att du försöker komma igång på egen hand, konsumera porr eller erotik som funkar för dig och tvinga dig att onanera, några gånger per vecka i alla fall. Även om du inte känner för det. Be din man låta dig vara ifred ett par veckor så du inte känner press under tiden.

• Anonym (Jag)

Jag såg det du skrev ang att sexlusten var borta redan innan antideppmedicinen men tyvärr tror jag ändå att medicinen är en stor bov i dramat! Det är vida känt att sådan medicin har förmåga att helt ta död på allt vad sexliv heter, från lust till orgasmförmåga. Så trist!

Avhållsamhet funkar oftast så att killar blir mer och mer kåta medan kvinnor blir tvärtom. Och vice versa. Alltså, ju mer sex en kvinna har desto mer vill hon ha. Kanske inte så för alla men generellt brukar det vara så.

Gillar du att kolla på porr? Finns mycket att se på nätet, både onani och samlag. Testa! Det kan funka.

• Anonym (Ångesten då?)

Vet att inlägget är gammalt, men ångest (vilket du hade innan medicinen, antar jag) är väl inte ngt afrodisiak direkt? Jag tänker att sex kanske blev jobbigt/fel/whatever pga ångesten, & att det kan vara boven i dramat... Då kan ju ngn form av spärr kommit, som inte släpper bara för att du nu är av m. ångesten?

Svar på tråden Allt fungerar bra UTOM sexet...