• Breakdown

Hur ska jag klä mig?

Jag är så totalt urkass på att klä mig och ser antingen ut som en stoppad korv eller en michelingubbe i kläder.

Jag är ju någon modell större, ca 75-80 kg till 168 cm.

Hur ska jag klä mig för att se bäst ut? Hjälp mig!

Bild ( är något kilo mindre nu än på bilden men har i princip samma kroppsform )
    http://i73.photobucket.com/albums/i219/Pill0wfight/23421_1402344696054_1155445016_1190849_5256082_n.jpg

• Svar på tråden Hur ska jag klä mig?
  • mamaciiita

Väger ungefär samma och är lika lång, vet inte om vi har samma figur dock, tycker det är lite svårt att se med den klänningen du har på bilden. Jag har liten midja, stor rumpa och medelstora bröst så jag försöker framhäva timglasfiguren genom att markera midjan med tex ett skärp eller en blus/tunika med band i midjan, som du har på bilden fast med skärpet längre ner.

• thomas55
    mamaciiita skrev 2011-06-27 01:54:25 följande:
    Vet inte om vi har samma figur dock, tycker det är lite svårt att se med den klänningen du har på bilden.
    Precis vad jag tänkte - hur set hon ut utan den klänningen på
  • Breakdown
    thomas55 skrev 2011-06-27 01:38:49 följande:
    Häftigt med rosa nattlinne
    Inget nattlinne, klänning!
  • Breakdown
    mamaciiita skrev 2011-06-27 01:54:25 följande:
    Väger ungefär samma och är lika lång, vet inte om vi har samma figur dock, tycker det är lite svårt att se med den klänningen du har på bilden. Jag har liten midja, stor rumpa och medelstora bröst så jag försöker framhäva timglasfiguren genom att markera midjan med tex ett skärp eller en blus/tunika med band i midjan, som du har på bilden fast med skärpet längre ner.
    Hmm kroppsform som en cylinder kanske jag skulle beskriva mig med.. eller nått?! haha.
    nä men har ändå en ganska smal midja jämnfört med resten av min kropp som är rund och mjuk i princip överallt :)
  • piapistage2

Jag skulle vilja se dig i en enfärgad (alternativt enfärgad med halvcirklar eller trianglar som går in vid midjan, om du fattar hur jag menar^^) klänning i samma längd som den på bilden, kanske aningens kortare, men som är rak, figurnära (obs inte för tight!) och med djup antingen rund eller V-ringning samt trekvarts-ärm. Det tror jag skulle passa dig. Som någon annan sa så har du skitsnygga ben! (skorna var också snygga!), framhäv dem!

//r

• Breakdown
    piapistage2 skrev 2011-07-05 19:12:06 följande:
    Jag skulle vilja se dig i en enfärgad (alternativt enfärgad med halvcirklar eller trianglar som går in vid midjan, om du fattar hur jag menar^^) klänning i samma längd som den på bilden, kanske aningens kortare, men som är rak, figurnära (obs inte för tight!) och med djup antingen rund eller V-ringning samt trekvarts-ärm. Det tror jag skulle passa dig. Som någon annan sa så har du skitsnygga ben! (skorna var också snygga!), framhäv dem!

//r
    Tack så jättemycket för tipset! ska kolla upp lite sådant! :)
  • Smietje
    piapistage2 skrev 2011-07-05 19:12:06 följande:

//r
    Håller med. Du ska promota dina ben! Kanske är den här klänningen inte i prisklasset du letade efter, men den här typen skulle passa dig jätte fint: www.gillblads.se/produkt/klanning-adina-547

Lycka till!
  • Breakdown
    Smietje skrev 2011-07-12 15:50:03 följande:
    Håller med. Du ska promota dina ben! Kanske är den här klänningen inte i prisklasset du letade efter, men den här typen skulle passa dig jätte fint: www.gillblads.se/produkt/klanning-adina-547

Lycka till!
    den var riktigt snygg! :D tack för tipset!
  • Kimona

Vi har ungefär samma kroppsform och svart eller mönstrat gör att man ser smalare ut. Lodräta linjer också.
    Men har man bra trosor och leggins som sitter bra kan man ändå ha ganska tajt utan att se ut som en bunden kassler

• Breakdown
    Kimona skrev 2011-07-12 23:10:39 följande:
    Vi har ungefär samma kroppsform och svart eller mönstrat gör att man ser smalare ut. Lodräta linjer också.
    Men har man bra trosor och leggins som sitter bra kan man ändå ha ganska tajt utan att se ut som en bunden kassler
    Bra trosor och ett par leggings är faktiskt något jag alldeles nyss införskaffade mig, känner mig otroligt mycket mer bekväm nu än innan! Inte alls som en bunden kassler! ;) :D
    Ska tänka på dina tips nästa gång det blir kläd-shopping! :)
Svar på tråden Hur ska jag klä mig?