• Redaktör

Dela med dig av din bästa mobil-app för barn eller föräldrar!

Har du hittat en riktigt rolig mobil-app som ditt barn inte kan få nog av? Eller kanske en pedagogisk och lärorik app? Eller varför inte en app som du själv har nytta av - dela med dig av dina bästa tips!

Den här gillar min ettåring
    itunes.apple.com/se/app/talking-tom-cat/id377194688

Kommer det in många roliga tips så tar vi med dem i en artikel på sajten.

Hälsningar redaktionen

Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Dela med dig av din bästa mobil-app för barn eller föräldrar!
  • brommamaria

Värktimer använde jag för att klocka värkarna!

• brommamaria

O babyalarm som övervakning! Billig o bra!

• Finesse
    brommamaria skrev 2011-06-28 17:26:36 följande:
    O babyalarm som övervakning! Billig o bra!
    Hur funkar den??
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • brommamaria

Man lägger telefonen hos bebisen med ett förvalt nr som den ringer till när bebisen låter. Man kan ställa in hur kraftiga ljud den ska reagera på.

• Finesse
    brommamaria skrev 2011-06-28 23:21:42 följande:
    Man lägger telefonen hos bebisen med ett förvalt nr som den ringer till när bebisen låter. Man kan ställa in hur kraftiga ljud den ska reagera på.
    Ok.. men då kan man ju inet använda telefonen till nåt annat?

Då tycker jag en vanlig baby vakt verkar vettigare.. vi använder den ju varje gång han sover... 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Sophan

Hej!
    Jag kan tipsa om en ny app för de mindre barnen, den innehåller både pekbok (svenskt tal) samt memory, pussel och ett spel som heter "en av fyra". Min dotter (2 ½) har testat och godkänt =) och jag vet vänner som har mindre barn som uppskattar appen även de. Den finns på app store, kostar 7 kr och heter "Kul för barn" (http://kulforbarn.se/). 

• Macsster

Hej!
    Tipsar om en app där man lätt håller koll på vem som hämtar och lämnar barnen (dagis och skola mm).
    iGo uGo Family organizer heter den. Jag och min fru är helt beroende av den. Man skaffar sig en direktlänk till hjälp från grannar och svärmödrar ;)

Dessutom får man bra koll på vad som behöver handlas hem till kylskåpet.

Länk till appen:

itunes.apple.com/us/app/igo-ugo-the-family-organizer/id689208362

• Nukkumatti

Våra barns favoriter är Tozzle som har olika pussel och Rasmus Nalle som har olika spel, bl.a. pussel, memory, tre i rad och laga pannkaka.

• Alexander P

Vill tipsa om en foto/time-lapse app som kan vara rolig för både blivande och nyblivna föräldrar. Tanken är att man ska fota gravidmagen varje dag för att sedan se den växa!

Encapsulate
    Hämta till iPhone: http://get.encapsulate.se

• Eddiesmamma

Reshopper är en helt gratis köp- och säljapp för föräldrar med massa fina barnkläder och andra saker. Var min absoluta favoritapp som gravid och än idag sparar jag SÅ mycket pengar på att använda den! www.reshopper.com/se

Svar på tråden Dela med dig av din bästa mobil-app för barn eller föräldrar!