• jobbsökaren

Strumpbyxor eller caprileggings?

Min dotter ska döpas om ett par veckor och jag kommer ha denna klänning www.bubbleroom.se/tjej/bubbleroom-h/klanningar/klanning-dimrosa-3

Den slutar strax ovanför mina knän och jag Hatar mina ben! Så jag måste ha leggings eller strumpbyxor till. Men vad passar till i så fall? Svarta strumpbyxor? Vita eller svarta 3/4 leggings? Med eller utan spetsnederkant? Och så ska jag ha kofta över, men svart eller vit?

• Svar på tråden Strumpbyxor eller caprileggings?
  • Mandel

Håller med inlägg 1!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • CocoC

Definitivt hudfärgade strumpbyxor eller stay-ups om du tycker det blir för varmt med strumpbyxor och så en söt vit kofta över. 

• CocoC

glömde... på Twilfit eller Lindex t ex finns det ju miljoner olika varianter på strumpbyxor och stay-ups. Gå dit och be om hjälp.

• Dixie

svarta strumpbyxor mitt i sommaren hade jag inte valt......... hellre hudfärgade då, men det kan ju bli väldigt varmt.......

• jobbsökaren

¨Finns hudfärgade på nätet att beställa? Är så svårt att ta sig på stan när jag har långt till centrum och 2 små barn...

• CocoC
    jobbsökaren skrev 2011-06-28 22:03:27 följande:
    Dessa kanske? strumpbyxoronline.se/strumpbyxor/162-vogue-si...
    Har aldrig köpt strumpbyxor på nätet men det beror väl på vad du är ute efter... Eftersom det är sommar skulle jag nog försöka få tag på ett par strumpbyxor eller stay-ups som syns så lite som möjligt och då välja några utan glans (och glöm för all del inte att köpa ett extra par så du har när du har råkat slita sönder de första ). 

Men hur lång är klänningen på dig? Slutar den långt ovanför knät? För om den slutar vid knäskålen eller där omkring skulle jag nog överväga att skippa strumpbyxorna och gå barbent (en varm sommardag tycker jag nog att man kan komma barbent till kyrkan). Vad är det för fel på benen? Inget som kan avhjälpas med lite solning eller brun utan sol?
Svar på tråden Strumpbyxor eller caprileggings?