• Anonym (småbarnsmorsan)

Tips på hur man hittar tillbaka till sexet

Hej,

undrar om det är någon som har tips på hur man hittar tillbaka till sexet som småbarnsföräldrar?

Vi har en son på 2,5 år som aldrig varit en riktigt bra sovare, detta i kombination med att han till och från är extremt mammig (dvs jag måste natta/ge välling mitt i natten/etc) gör att jag mest går omkring och känner mig trött.

Min man och jag har varit tillsammans i sju år snart och han tycker att jag alltid har varit lite ”hämmad” när det gäller de här med sex men att det blev bättre för att nu på senare tid gått tillbaka och blivit sämre igen (mindre fantasifyllt).

Jag har försökt förklara för honom att humöret inte är på topp man jobbar 100%, går upp kl 05.30 och han sitter och spelar spel framför datorn så fort sonen somnat. Jag tycker att det saknas fysisk kontakt i vår relation, och har försökt förklara att det kan göra mig mer tänd, medan han tycker att jag kan kåta upp mig själv och sedan säga till honom när jag är på G så han kan slita sig från sin j***a dator…

Äsch, jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta, mer än att jag gärna tar emot tips på hur vi kan få det bättre…

//småbarnsmorsan

• Svar på tråden Tips på hur man hittar tillbaka till sexet
  • Somsocker

Du får nog prata ordentligt med din man. Om ni ska hitta tillbaka till romantiken, inte bara sexet, så krävs kommunikation. Försök prata om vad du behöver och lyssna på vad din man behöver. Så¨får ni mötas någonstans på mitten.
    Mitt tips är att inte glömma bort att hångla. Kyss varandra ordentligt varje dag, inte bara en puss med stängd mun, och ta på varandra, det kan göra under för lusten.

• Anonym (småbarnsmorsan)

puffar

• Bystomanen

Kåta upp er framför dator ihop.....den gör vi och det funkar kanon...vi kollar ihop på olika sex-sidor med filmer eller kort....Har tänt till oss när man behöver få igång sexet....Och som det står här uppe.....prata!!

Svar på tråden Tips på hur man hittar tillbaka till sexet