• Elskling123

Hur tidigt efter ÄL kan man ta grav-test??

Hejsan!! Som ni förstått är jag en av dom som går och önskar ett plus! Jag känner mig otålig och vill från o till testaom det hänt något denna gång menvet inte om det är för tidigt.. Så, någon som vet hur tidigt man kan testa och få plus? :)

• Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL kan man ta grav-test??
  • Klinga81

Runt nån vecka efter ÄL kan man få + om man är en sådan person som producerar mycket gravidhormon få ett plus. Jag fick inte plus förrän efter BF vid första graviditen, dsv runt ÄL+ 15. Andra graviditeten fick jag plus redan 6-7 dar efter ÄL. Så det varierar. Lycka till!

• Lufsan

Efter BF? Du menar BIM? Hehe. 

Från 6 dagar efter äl och framåt kan man plussa.  

En dag i sänder.
  • Elskling123

Oj så tidigt! Nu vart jag sugen på att testa eftersom en vecka gått sen min ÄL va... Ska försöka hålla mig lite till... Men vilka symptom kan man ha/känna vid dom första veckorna?? Jag vet inte varför men har haft nästan som mensvärks känsla nu ikväll från o till men den är betydligt mindre men känns ändå som något "ömmar" vid äggstocken på höger sida :( hoppas de inte är för tidig mens på gång för då blir jag ledsen... Vill så gärna plussa...

• Klinga81
    Lufsan skrev 2011-06-29 16:03:48 följande:
    Efter BF? Du menar BIM? Hehe. 

Från 6 dagar efter äl och framåt kan man plussa.  
    hehe, ja, just så BIM
  • Lufsan
    Elskling123 skrev 2011-06-29 21:57:28 följande:
    Oj så tidigt! Nu vart jag sugen på att testa eftersom en vecka gått sen min ÄL va... Ska försöka hålla mig lite till... Men vilka symptom kan man ha/känna vid dom första veckorna?? Jag vet inte varför men har haft nästan som mensvärks känsla nu ikväll från o till men den är betydligt mindre men känns ändå som något "ömmar" vid äggstocken på höger sida :( hoppas de inte är för tidig mens på gång för då blir jag ledsen... Vill så gärna plussa...
    Det vanligaste är att man plussar en vecka efter mensen skulle ha kommit. Så vänta tills du är sen i alla fall. 
    Det kan bli minus trots att du kan vara gravid om du testar tidigt, beror på att hormonerna inte hunnit upp till en bra nivå. 
    En dag i sänder.
  • flipback

Kan rekomendera dig att faktiskt vänta, allra tidigast testa på BIM annars allra helst vänta några dagar efter BIM, kanske en vecka. Jag vill inte skrämmas eller var negativ eller så, men jag testade för två månader sen, två dagar före BIM och fick plus, testade sen på BIM men fick minus, sen testade jag BIM +1 och fick plus och likadant på BIM +2, på BIM+3 kom mensen..

Så jag blev så himla ledsen då jag vetat att jag faktiskt varit gravid men att ägget uppenbarligen inte fästs sig ordentligt eller något vart fel så det stöttes ut, det är bra mycket jobbigare än att bara gå över några dagar och sedan få mens. Så gör inte samma misstag som jag, även fast man kan vara gravid och allt kan gå bra så tror jag det allra bästa är att vänta en vecka efter BIM, det har jag fått lära mig nu iallafall.

Men jag önskar dig såklart all lycka till! Och hoppas absolut på att det är nåt! Flört

• Elskling123

Flipback: jag känner med dig :( ska vänta o se om de blir försenat. Onödigt att gå o köpa test i förväg o sen veta att de var i onödan... Får vänta tills nästa vecka på helgen, hoppa på plus så himla mycke!!! :(

• flipback
    Elskling123 skrev 2011-06-30 23:04:47 följande:
    Flipback: jag känner med dig :( ska vänta o se om de blir försenat. Onödigt att gå o köpa test i förväg o sen veta att de var i onödan... Får vänta tills nästa vecka på helgen, hoppa på plus så himla mycke!!! :(
    Ja men gör det, jag håller alla tummar och tår för din skull såklart! Jag vet hur det är att hoppas på plus så mycket att man blir galen, så jag hoppas du får ett! Skrattande
  • Rainbow brite

Du kan plussa tidigt med g-test.
    Jag tog fleeeera g-tester (Testoman) från dagen efter äl haha.
    På ett av testen fick jag svagt plus redan 6 dagar efter ÄL men alla andra visade neg. då det testet var från kina så tänkte jag att det var fel på det och var falskt plus men sen visade alla olika testerna plus på ÄL+8

• Elskling123
    Rainbow brite skrev 2011-07-01 07:44:16 följande:
    Du kan plussa tidigt med g-test.
    Jag tog fleeeera g-tester (Testoman) från dagen efter äl haha.
    På ett av testen fick jag svagt plus redan 6 dagar efter ÄL men alla andra visade neg. då det testet var från kina så tänkte jag att det var fel på det och var falskt plus men sen visade alla olika testerna plus på ÄL+8
    Wow jag tycker de super bra att man kan se det så tidigt!! Jag hade ÄL förra veckan på torsdag kväll. Har inga symptom precis så känner att jag lika bra kan vänta o se ifall mensen kommer eller om den uteblir, då tar jag ett test :)

flipback: Har BIM 7 Juli, så bara några dagar kvar ju :) Jag ska hålla mej, jag måste *hihi* Tack för att du håller tummarna åt mig! Att vi kvinnor inte ska orka hålla oss, vill skrika ibland för att jag längtar så mycket! :p
  • Rainbow brite
    Elskling123 skrev 2011-07-01 12:19:31 följande:
    Wow jag tycker de super bra att man kan se det så tidigt!! Jag hade ÄL förra veckan på torsdag kväll. Har inga symptom precis så känner att jag lika bra kan vänta o se ifall mensen kommer eller om den uteblir, då tar jag ett test :)

flipback: Har BIM 7 Juli, så bara några dagar kvar ju :) Jag ska hålla mej, jag måste *hihi* Tack för att du håller tummarna åt mig! Att vi kvinnor inte ska orka hålla oss, vill skrika ibland för att jag längtar så mycket! :p
    Jag hade inga symtom heller faktist. Annars brukade jag alltid ha massa symtom efter ÄL (PMS besvär osv) men denna gången hade jag inga känningar alls.
  • Elskling123
    Rainbow brite skrev 2011-07-01 12:28:31 följande:
    Jag hade inga symtom heller faktist. Annars brukade jag alltid ha massa symtom efter ÄL (PMS besvär osv) men denna gången hade jag inga känningar alls.
    Vi får hoppas att det blir plus för oss då :) (om det är det du vill oxå!?) Svårt o  tänka på annat när jag bara går runt o hoppas på att plusset ska komma nästa vecka ! jobbigt :/
  • flipback
    Elskling123 skrev 2011-07-01 12:19:31 följande:

Oj, då är det ganska snart då :) Den känslan du har nu är den jag älskar mest med att försöka, att man inte riktigt vet utan går omkring med en lyckokänsla i magen att man kanske har ett litet plus i magen :) Vet att det är jättesvårt att vänta, men det är trots allt det allra bästa och den som väntar på nåt gott.. Flört
  • Rainbow brite
    Elskling123 skrev 2011-07-01 14:37:21 följande:
    Vi får hoppas att det blir plus för oss då :) (om det är det du vill oxå!?) Svårt o  tänka på annat när jag bara går runt o hoppas på att plusset ska komma nästa vecka ! jobbigt :/
    Hehe jag behöver inte hoppas iaf för jag är snart halva gången i min grav nu (4:e barnet)

Men jag håller tummarna för dig iaf
  • Elskling123

Åh va härligt!!! Grattis :)
    Jag hoppas jag snart får känna på  hur det känns att gå runt och vänta på tillökning i familjen, köpa små små kläder och planera för framtiden... Önskar och hoppas på att något sker innan årets slut åtminstone, men så klart jag egentligen vill att det redan är något på G :) men får se som sagt

• flipback
    Elskling123 skrev 2011-07-01 17:06:57 följande:
    Åh va härligt!!! Grattis :)
    Jag hoppas jag snart får känna på  hur det känns att gå runt och vänta på tillökning i familjen, köpa små små kläder och planera för framtiden... Önskar och hoppas på att något sker innan årets slut åtminstone, men så klart jag egentligen vill att det redan är något på G :) men får se som sagt
    Håller totalt med dig, börja förbereda, köpa kläder, åh vad jag vill köpa massa massa små söta kläder! Och spjälsäng och barnvagn! Och bara förbereda inför en liten ny familjemedlem som gör två personer till en familj istället för ett par. Nåt som alltid binder en tillsammans, som man själv skapat. Det finns nog inget mer underbart Solig
  • Patriziiija

Jag hade min ägglossning den 7/7 och tog Gravtest igår morse men det visade negativt , kan det va att jag måste vänta längre innan jag gör ett nytt test? Ingen aning när mensen ska komma för har alltid hade oregelbunden mens.. mina bröst är svullna men inget annat .. vill så gärna ha ett pluss :(

Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL kan man ta grav-test??