• moralkille

Är jag blåst eller?

Hej !

Har nyss fått skilsmässan bekräftad och vet ej hur snäll jag skall vara.

Alltså vi har haft betänketid i ett halv år-

Barnen bor hos mig ca 40% hon går på bidrag jag jobbar.

I dags läge så får hon hela barnbidraget för 3 barn.

Jag betalar alla försäkringar och billån försäkring och rep av den som hon kör med för barnens skull inbillar jag mig.

Älskar henne över allt annat men hon vill ej försöka igrn säger att jag har fått så många chanser redan ,hon är inte ens beredd att gå till familjerådgivningen då vi hade betänketid...

hon säger att hon inte vet vad hon känner för mig om typ ett halvår men bekräftade för mig att hon hadde eller har haft känsler för en annan.

Skall jag låta henne ha bilen för ungarnas skull eller skall jag begära tillbaka den och skita att hon blir sur på mig .

Jag tror ju att är jag snäll så kanske kommer hon tillbaka..

Hur göra?

• Svar på tråden Är jag blåst eller?
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Har ni daglig kontakt eller "pratar ni genom barnen"?

• moralkille
    japps mailar sms och talar.
  • MizzTez

Tycker du ska ta bilen.. Ni lever ju inte ihop så varför ska hon åka snålskjuts på dig nu? Nu får hon istället fixa sina egna saker. Även om du gör det för barnens skull.. Men barn mår inte dåligt av friskluft heller!

• Vinga1972

Är ni skilda så är ni. Är det du som äger bilen? Jag skulle nog låta henne låna den ibland men inte ha fri tillgång till den på det sättet. 

Verkar hon vilja ha dig i ditt liv eller är hon liksom dumt störd?

Jag skulle basera mitt beslut på er relation, hur hon uppträder mot dig. Är hon värd det är ledfrågan? (sen undrar man om hon blir helt utan bil om du inte betalar? Behöver hon bilen i sin vardag med era barn? Om inte skulle jag dumpa betalandet av bilen. Och förmodligen kommer hon inte tillbaka för att du är snäll o betalar bilen?

• moralkille
    Saken är den att hon har flyttat iväg till annan ort och måste ha bil för att kunna fixa barnomsorg kunna ta ett jobb o dyl....
    moralkille skrev 2011-06-29 21:05:40 följande:
    Saken är den att hon har flyttat iväg till annan ort och måste ha bil för att kunna fixa barnomsorg kunna ta ett jobb o dyl....
    Inte ditt problem eftersom ni är skilda. Men jag antar att du isf kan räkna med att du får ha barnen mer om det inte fungerar med barnomsorgen för henne utan bil
  • moralkille

gillar älskar mina barn de är de tillfällena som jag har dem som jag mår som bäst....

men jag jobbar skift så det är ej så lätt däav 40%

• MizzTez
    moralkille skrev 2011-06-29 21:05:40 följande:
    Men sånt bör man väl tänka på innan man flyttar??
    Kan hon ta över betalningarn på bilen då så det blir hennes?
  • stjärn fall

Du gör det möjligt för henne att äta kakan och ha den kvar...... Hon har kvar bekvämligheterna men byter ut gubben.... Nä du, hon kommer inte tebax för att dur snäll. Hon utnyttjar dig bara. Hennes andra kille kan ju pröjsa en bil till henne.

• moralkille

En sak till...

Hon sa ofta under fler år när vi bråkade och tjafsade att hon ville skiljas men vi vart alltid sams och jag trodde det var bra .Hon tog aldrig upp det vid ett vanligt samtal när vi var lugna .....

och de tillfällena som vi var osams räknar hon som otaliga chanser.....

Men hallå????

Ellet har jag fel?

• moralkille
    Nej har ej jobb eller inkomst...
    MizzTez skrev 2011-06-29 21:22:22 följande:
    Men sånt bör man väl tänka på innan man flyttar??
    Kan hon ta över betalningarn på bilen då så det blir hennes?
  • MizzTez
    moralkille skrev 2011-06-29 21:24:58 följande:
    Nej har ej jobb eller inkomst...
    Aj då.. Ja men jag tycker inte att du ska vara så snäll ändå. Det är för lätt att låta någon annan stå för sitt kalas.
  • moralkille

men att inte andra i vår närhet ser detta och säger åt henne ,eller är jag ego?

MizzTez skrev 2011-06-29 21:30:12 följande:

Aj då.. Ja men jag tycker inte att du ska vara så snäll ändå. Det är för lätt att låta någon annan stå för sitt kalas.
  • MizzTez
    moralkille skrev 2011-06-29 21:35:45 följande:

men att inte andra i vår närhet ser detta och säger åt henne ,eller är jag ego?

MizzTez skrev 2011-06-29 21:30:12 följande:

Ego? Nej det tycker jag inte! Snarare tvärt om, alldeles för snäll! Men andra i er närhet kanske har frågat henne men hon kan ju säga vad som hellst ang. bilen till dem.
  • FIame

Tycker du är oerfaren. Du får se till att ni delar på allt som är ert gemensamma, inklusive tiden ni har barnen och självfallet barnbidragen. Du får aldrig tillbaka henne, så sluta toffla. Ordna ditt liv isället.

• danijova

Det är en knepig situation, för när det är känslor inblandade och de är infekterade så kan det ställa till med en hel del. Men hur känner du inför det hör? Är du villig att betala fortsättningsvis oxå? vad har ni för överenskommelse? Ska hon ta över betalning när hon fått arbete eller är det meningen att du ska fortsätta? Betalar du för att underlätta för barnen eller för att visa henne vilken sympatisk man du är?

För jag vet att när det inte är ens eget val så blir det oftast fel i slutändan, så tänk efter en gång till och ha ett samtal med henne. För hon måste väl vara medveten om att det här inte är den ultimata lösningen?

Svar på tråden Är jag blåst eller?