• Anonym

Är vi inte normala som inte har sex ofta??

Jag älskar min kille mest i världen och är superkär och förälskad fortfarande. Vi har varit tillsammans i två och ett halvt år och sexet har minskat mycket. Jag bryr mig inte alls, inte han heller för när vi väl gör det är det de bästa och vi älskar de men vi orkar inte just nu. Man kommer väl in i svackor? Är det normalt eller? De första två åren hade vi de typ fem ggr i veckan, mer de första året men ja.. Och nu kanske en gång i veckan. Är de normalt eller?

• Svar på tråden Är vi inte normala som inte har sex ofta??
  • Scorpio

Fullt normalt!! Det beror ju helt på tillfällen :) i början av ett förhållande har man ju sex typ jämt...

• Anonym (normalt)

Hehe det är fullt normalt. Jag och min kille har vart tillsammans strax över 2 år och vi har kanske sex 2 gånger i månaden =)

• lavos

Inga konstigheter. Men eftersom du frågar så verkar du ju lite orolig att det inte är ok? Allt är ok så långe det känns rätt för er.

• Anonym (flinta)

Jag har varit tillsammans med min man i sex år nu och vi har sex ungefär en gång i veckan i snitt. Ibland har vi perioder då det blir mer, och ibland mindre...... 

• Anonym

En gång i veckan är väl mer än medel :) Jag och min sambo har väl en eller två gånger i månaden

• faceprimer

Det är nog väldigt vanligt. Och klart det är normalt. Vad är normalt? Det bestämmer ju bara ni. Det spelar ju ingen roll hur ofta andra har sex, för ni gör ju det som känns bäst för er och alltså blir det normalt för er. 
    I början så kan man ju i princip ligga med varandra när som helst , och gärna hur ofta som helst. Sen kommer ju vardagen och annat ifatt, man kanske har mycket att göra, sovit dåligt, etc etc. Det går upp och ner, så är det. Jag och killen fick en svacka runt 2 års tiden tillsammans, då blev det inte så mycket alls, någon gång i månaden. Nu är vi back on track igen, inte som "ny förälskelse tiden" men ändå så ofta som vi vill och känner att vi har lust till. Det är bara ha det när man vill, Det är ju omöjligt att jämföra med andras förhållanden för alla är olika och vill olika.
    Sen för oss är det lite som att "lust föder lust" har vi sex ofta så är det lätt att vi fortsätter i samma bana. Och samma åt andra hållet, har vi varit ifrån sex ett tag så är det lätt att det tar ännu längre tid innan vi "kör igång" igen. Dock gillar vi första alternativet bättre, hehe.  

• Anonym

Beror väl snarare på om det är normalt för er, inte om det är normalt för alla andra anser jag!
    Men det är däremot ofta sexet dalar med åren, när man väl kollar runt.

Svar på tråden Är vi inte normala som inte har sex ofta??