• GrönaDruvan

Min son har så otroligt stor rumpa!!!

haha.... han har verkligen en stoooor rumpa alltså.  Den är så bred så blöjorna blir typ stringblöjor. Han har storebrors blöjor på natten, men nu måste vi byta.

Han bajsar nämligen varje morgon, och varje gång så läcker bajset ut, så det är bajs överallt. Börjar bli något trött på detta med att byta sängkläder varje dag!!!

Vad för blöjor ska man ha till en bred tjock rumpa? Nu kör vi willys, och har varit supernöjda. de funkar kanon på dagen också.

Vi ska testa andra, men jag tänkte om någon mer har en tjockis med stor rumpa som vet?Skrattande

• Svar på tråden Min son har så otroligt stor rumpa!!!
  • Smilla75

Inte Liberos i alla fall. Jag har inga tips men du fick mig verkligen att skratta så här på morgonen, tack för det! Jag kan riktigt se honom framför mig! Kanske inte så kul för er dock.

• GrönaDruvan
    Smilla75 skrev 2011-06-30 08:32:19 följande:
    Inte Liberos i alla fall. Jag har inga tips men du fick mig verkligen att skratta så här på morgonen, tack för det! Jag kan riktigt se honom framför mig! Kanske inte så kul för er dock.
    Jag ser det väl inte som ett problem egentligen, men lite jobbigt är det...  hihiSkrattande
  • straw2008

H AHA !! vad gulligt !!

Har du såna med snibbar eller byxblöjor ? Byxblöjorna har ju liksom inbyggda kallingar o åker inte alls in i rumpan lika lätt ? de går liksom ner mer på sidorna som hipster trosor.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Dr Mupp

Pampers passar större barn, de rasar av min son.

Annars är mitt tips att om du vet att han bajsar på morgonen så erbjud honom pottan då. På det sättet slipper han bajsa ner sig och du slipper läckande blöjor. Samtidigt som han får in vanan att gå på pottan. Bara fördelar för alla.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • GrönaDruvan
    straw2008 skrev 2011-06-30 08:54:37 följande:
    H AHA !! vad gulligt !!

Har du såna med snibbar eller byxblöjor ? Byxblöjorna har ju liksom inbyggda kallingar o åker inte alls in i rumpan lika lätt ? de går liksom ner mer på sidorna som hipster trosor.
    Hihi... vi har byxblöjor, men de åker in i rumpan ändåSkrattande  sen så täcker de liksom bara halva skinkorna, så bajset hittar lätt ut om man säger så...
  • straw2008
    GrönaDruvan skrev 2011-06-30 09:02:24 följande:
    Hihi... vi har byxblöjor, men de åker in i rumpan ändåSkrattande  sen så täcker de liksom bara halva skinkorna, så bajset hittar lätt ut om man säger så...
    Men jag dör vad gulligt ha ha

Vi har aldrig haft det problemet men rultan hemma har oxå ganska stor rumpa faktiskt.

HA HA såg att libero kommit med 8or DET kanske vore något ??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • GrönaDruvan
    Dr Mupp skrev 2011-06-30 09:01:10 följande:
    Pampers passar större barn, de rasar av min son.

Annars är mitt tips att om du vet att han bajsar på morgonen så erbjud honom pottan då. På det sättet slipper han bajsa ner sig och du slipper läckande blöjor. Samtidigt som han får in vanan att gå på pottan. Bara fördelar för alla.
    Ska prova pampers då!

Fast jag sover ju när han bajsar... Det verkar som om han liksom bajsar i sömnen nästan...Obestämd svårt att sätta klockan efter detFlört
    Han är ju bara 1 år.

Storebror är snart 2,5, och han pottränar vi nu.

Lillkillen väger ca 13 kg, och på natten har han blöjor från 12-18 kg...
  • GrönaDruvan
    straw2008 skrev 2011-06-30 09:04:23 följande:
    Men jag dör vad gulligt ha ha

Vi har aldrig haft det problemet men rultan hemma har oxå ganska stor rumpa faktiskt.

HA HA såg att libero kommit med 8or DET kanske vore något ??
    haha.. kanske skulle vara nåt!!!
  • karet

Varför inte testa sätta honom på pottan på morgonen? :)

• GrönaDruvan
    karet skrev 2011-06-30 09:10:58 följande:
    Varför inte testa sätta honom på pottan på morgonen? :)
    Se inlägg 7Skrattande
  • Super blondinen

Snibbar och tygblöjor för de kan du ju vika så de blir breda du kan nog lägga dem i en vanlig byxblöja med men vet inte hur bekväm den är.

Alt 2 köp Libero NR7 Sen en body som håller upp blöjan.

Om ni är smarta så maila Libero att ni vill ha varuprov på nr 6 7 & 8 så skickar de inom ett par dagar så kan ni se om det är nån av de som passar rumpan bättre,

Skriv att ni vill prova både öppen och byxblöja och fråga om ni kan får 2-3st av vardera.

Vi fick 4st nr 5 6 7 & 8 både öppna och byxor.

Lycka till.

• GrönaDruvan

Ska absolut maila Libero! Tack för tips!

va och köpte pampers nu (12-18 kg)... tyckte de satt rätt bra, men det var ju bara en önskan tydligen..

Kom upp till honom när han sovit lunch, och det luktade bajs i hela rummet. Han brukar nämligen bajsa efter vilan på dagen också..Obestämd

Gick fram för att se om blöjan höll måttet, men icke.. bajs i hela sängen och på hela honom... så, andra gången idag man byter sängkläder!!! SuckRynkar på näsan

Vad göra med en bamse rumpa som tydligen är utanför ramarna av normala mått???

• tobiq

Jag tänkte också föreslå Pampers men såg att dom inte heller passade nu... Vi har har också en storrumpad bebis, hon väger nu 10,7 kilo och använder storlek 5, som är förstora för storasyrran på snart 3 som väger 13,2 kilo.

Är han lös i magen eller trycks det ut från blöjan ändå? Antar att du kollar att "volangerna" på blöjan sitter ordentligt utvikta och att den sitter åt runt magen och ryggen. Det är inte lillkillen som drar i blöjan själv? Om så är fallet så har vi kört med bak och framvänd pyjamas med dragkedja här, nu i värmen är det svårt förstås.Ett par kalsonger över blöjan kanske kan fånga in det värsta?

Moa-08 Svea-10
  • GrönaDruvan
    tobiq skrev 2011-07-04 23:12:26 följande:

Jag tänkte också föreslå Pampers men såg att dom inte heller passade nu... Vi har har också en storrumpad bebis, hon väger nu 10,7 kilo och använder storlek 5, som är förstora för storasyrran på snart 3 som väger 13,2 kilo.

Är han lös i magen eller trycks det ut från blöjan ändå? Antar att du kollar att "volangerna" på blöjan sitter ordentligt utvikta och att den sitter åt runt magen och ryggen. Det är inte lillkillen som drar i blöjan själv? Om så är fallet så har vi kört med bak och framvänd pyjamas med dragkedja här, nu i värmen är det svårt förstås.Ett par kalsonger över blöjan kanske kan fånga in det värsta?

Åh, tack för tips!!! Kalsonger har jag inte tänkt på!! Såklart kan ett par boxershorts fånga in det mesta!!Glad

Har fortsatt med pampers, och de har faktiskt funkat hyffsat ändå. Läcker inte lika mycket som willys, även om det kan komma ut lite.. Det var nog bara första gången jag provade som det läckte ordentligt!
    Jag kollar volanger och tror inte han drar i blöjan själv..

Brukar ha pyamas med dragkedja, och då brukar den bli geggig, men nu är det för varmt för pyamas..

Han är ofta rätt lös i magen... inte så det rinner, men mer åt det lösa hållet...Obestämd sen bajsar han såna lass, han äter mycket, hehe
  • tobiq
    GrönaDruvan skrev 2011-07-05 13:57:42 följande:
    Åh, tack för tips!!! Kalsonger har jag inte tänkt på!! Såklart kan ett par boxershorts fånga in det mesta!!Glad

Har fortsatt med pampers, och de har faktiskt funkat hyffsat ändå. Läcker inte lika mycket som willys, även om det kan komma ut lite.. Det var nog bara första gången jag provade som det läckte ordentligt!
    Jag kollar volanger och tror inte han drar i blöjan själv..

Brukar ha pyamas med dragkedja, och då brukar den bli geggig, men nu är det för varmt för pyamas..

Han är ofta rätt lös i magen... inte så det rinner, men mer åt det lösa hållet...Obestämd sen bajsar han såna lass, han äter mycket, hehe

Haha, min storrumpade tös äter hiskeliga mängder hon också! Och är bajset lite halvlöst så tar det ju inte många sekunder innan det lämnar blöjan  direkt. Hoppas att det hjälper lite med ett par kallingar, det kan inte vara roligt att sanera sängen hela dagarna!
    Moa-08 Svea-10
Svar på tråden Min son har så otroligt stor rumpa!!!