tobiq skrev 2011-07-04 23:12:26 följande:
Jag tänkte också föreslå Pampers men såg att dom inte heller passade nu... Vi har har också en storrumpad bebis, hon väger nu 10,7 kilo och använder storlek 5, som är förstora för storasyrran på snart 3 som väger 13,2 kilo.
Är han lös i magen eller trycks det ut från blöjan ändå? Antar att du kollar att "volangerna" på blöjan sitter ordentligt utvikta och att den sitter åt runt magen och ryggen. Det är inte lillkillen som drar i blöjan själv? Om så är fallet så har vi kört med bak och framvänd pyjamas med dragkedja här, nu i värmen är det svårt förstås.Ett par kalsonger över blöjan kanske kan fånga in det värsta?
Åh, tack för tips!!! Kalsonger har jag inte tänkt på!! Såklart kan ett par boxershorts fånga in det mesta!!
Har fortsatt med pampers, och de har faktiskt funkat hyffsat ändå. Läcker inte lika mycket som willys, även om det kan komma ut lite.. Det var nog bara första gången jag provade som det läckte ordentligt!
Jag kollar volanger och tror inte han drar i blöjan själv..
Brukar ha pyamas med dragkedja, och då brukar den bli geggig, men nu är det för varmt för pyamas..
Han är ofta rätt lös i magen... inte så det rinner, men mer åt det lösa hållet...

sen bajsar han såna lass, han äter mycket, hehe