• edem

Vill bara säga att jag är så lycklig idag!

Jag vill bara dela med mig lite!

Jag har varit så orolig och ängslig hela första trimester för att något ska gå fel, så rädd för missfall. Anledningen har väl egentligen varit att jag inte "känt mig gravid" så det kändes så himla overkligt bara.

Men idag var det dags för ultraljud och NUPP/KUB test och snacka om att jag och min partner var nervösa innan. Men, ALLT ÄR BRA! Vi såg den lille/lilla varelsen sprattla omkring och vi såg händer, armar, ben och fötter och huvud såklart. Och HJÄRTAT! Vi fick dessutom en jättebra risksiffra på NUPP: 1/9923 - jag är 30 år gammal i år. Så det känns otroligt bra och vi är så lättade! Vi har nu berättat för alla vänner och ska ikväll ut och fira med middag min sambo och jag! Sån himla häftig upplevelse med ultraljud alltså, man förstår inte hur fantastiskt det är förrän man har gjort det!

Jag är idag i v 12+4 och beräknad förlossning är den 7 januari 2012. Nu ska jag slappna av och njuta av min graviditet!

• Svar på tråden Vill bara säga att jag är så lycklig idag!
  • SmultronKatt

Grattis!

Jag tyckte att ultraljud var fantastiskt, speciellt efter min resa på båt, jag var säker i fyra veckor att barnet hade dött för att mamma absolut skulle få in sin praktik.... Dock sprattlar den lilla lika mycket fortfarande och snart får jag träffa den mest fantastiska av alla skapelser Flört

• Scorpio

Skönt!! Stort grattis! :D jag fick veta igår att jag är gravid, och jag är nojjig o orolig över MF jag också... :/

• NenneLo

Grattis, vet exakt hur du känner dig =)

Svar på tråden Vill bara säga att jag är så lycklig idag!